kbba9

Tuesday, November 01, 2011

01.11.11

01.11.11

haaa!!! apa plaks entri kali ni?? hurmm.. cube uollss tgok date kt atas ni.. cantek kan tarik ni uoollsss... ite baru pasan mase nk wat keja td.. (nampak sgt x wat keja, ngulor jerk.. huhu) eceheceh.. melalut laks ite.. ite cume nk ckp, tarikh ni happening ker? sbb smlm musyuk ite smpai tido kul 3pg (ite tgok last post fb dier) aw nk kejorkan 01.11.11 nih! nyampahhzz! padahal dier bkanlah jenis suker sght tarikhtarikh nie.. huhu.. xpelah.. anyway, ite nk ucapkan sesaper yg bakal berkahwin ujung minggu nie, semoga persiapan uoollss smua happening lah yerk.. hehe.. apapun, tunggu tau next entry ite.. der mcm2 lg yg ite nk post kt sini.. so, cekidaut!! chowchinchau yg sodapp.. huhu.. lalalalalal...

AMALAN MEWUJUDKAN KASIH SAYANG SUAMI ISTERI

AMALAN MEWUJUDKAN KASIH SAYANG SUAMI ISTERI

(1) MEMBACA SURAT A-LI'IMRAN AYAT 31
Firma Allah: Katakanlah (wahai Muhammad) “Jika benar kamu mengasihi Allah maka ikutilah daku, nescaya Allah mengasihi kamu serta mengampunkan dosa-dosa kamu. Dan(Ingatlah) Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihi.” Apabila sampai kepada ayat “yuhbibkumullah (nescaya Allah mengasihi kamu), maka niatkanlah nama suami (isteri), barulah disambung dengan ayat seterusnya.
(2) MENGAMALKAN SURAT YUSUF AYAT 4
Firman Allah “(Ingatlah peristiwa) tatkala Nabi Yusuf berkata kepada bapanya “Wahai ayahku! Sesungguhnya aku bermimpi melihat sebelas bintang dan matahari serta bulan: aku melihat mereka memberi hormat kepadaku.”
(Ayat ini juga elok dibaca ketika hendak ditemuduga)
(3) UNTUK MELEMBUTKAN HATI SUAMI DAN JUGA ANAK, AMALKAN MEMBACA SURAH AL-HASYR AYAT 21
Firman Allah “Sekiranya Kami turunkan Al-Quran ini ke atas sebuah gunung, nescaya engkau melihat gunung itu khusyuk serta pecah belah kerana takut kepada Allah. Dan (ingatlah), misal-misal perbandingan ini Kami kemukakan kepada umat manusia, supaya mereka memikirkannya.”
(4) AYAT INI SESUAI DIBACA UNTUK MELEMBUTKAN HATI SESEORANG IAITU SURAH ASY-SYURA AYAT 19
Firman Allah “Allah Maha Lembut tadbir-Nya (serta melimpah-limpah kebaikan dan belas kasihan-Nya) kepada hamba-hamba-Nya; Ia memberi rezeki kepada sesiapa yang dikehendakiNya (menurut peraturan yang telah ditetapkan), dan Dialah Yang Maha Kuat, lagi Maha Kuasa.
(5) PASANGAN SUAMI ISTERI JUGA HENDAKLAH SELALU MENGAMALKAN MEMBACA SURAH TOHA
Baca dan tiupkan di ubun-ubun anak dan suami/isteri ketika mereka tidor. Surah ini bukan sekadar dapat melembutkan hati pasangan masing-masing serta anak, tetapi juga memberi kesan kepada hal-hal lain. Misalnya, ketika berhadapan dengan orang yang berdolak-dalih untuk membayar hutang, maka bolehlah dibaca ayat ini. Ayat ini juga sesuai dibacakan pada air minuman dan ketika membasuh beras.
(Hanya sesuai untuk pasangan suami-isteri dan anak-anak-pasangan yang halal dari segi hukum Allah).

(Dipetik dari Majalah NUR Julai 2003)




Firman ALLAH SWT yang bermaksud
"Dan apabila aku sakit,Dialah (ALLAH) yang menyembuhkan aku".(As-Shu'araa :80)
Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud
"Sesungguhnya ALLAH menurunkan penyakit,dan menjadikan setiap penyakit itu ubat, kerana itu hendaklah kamu semua berubat,dan janganlah berubat benda yang haram".

"Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik"

p/s : saja nk berkongsi untuk tatapan umum.. hehe..

Sedap kan..

Salam..
Pergghhh!!! Uollsss x terliur ker nengok cokelet kt bwh nie?? waduhwaduh.. bisa laper nih! huh! ite ada beli aritu tp x smpt nk mamam ag ar.. tetibe teringat plak yg ite ada simpan kt fridge umah ite.. adoyai, lambatnya nk alek nk mamam cokelet!! lapolapo!! :( :( xpelah, tok lunch ni, uolls gan ite cuci mate dulu eyh nengoknengok jerk cokelet kt bwh nie eyh?? eyh? ocey cyg.. nti ite nk mamam ite gtau, hahaha.. sje je nk bg uollss jelez aw.. daaa.. nk p mamam acik, lapo..


(one of the my musyuk favret choc, ekeke..)

(cam ni lah dulu musyuk ite mamam dpn ite aw..)

~ tHe LaZy DaY ~

Assalamualaikum..

hurm... arini ite kan ite kan ite kan.. cm malasmalas jerk nk kejew aw.. huhu.. sumer benda cm x besh jer raser.. bowink ar.. nk kirekire cm peningpening.. nk tengoktengok net, hanya buleh tgok yg depa bg nengok jerk.. bowink.. wink.. wink.. wink.. wink.. wuekk.. hahah!! jap lagi ite nk berblogwalking jap.. nk negok entry per yg beshbesh.. huhu.. daaa.. see you soon darlings.. muahahahaha..


!!Jom Tambah Pendapatan!!