kbba9

Friday, December 30, 2011

Perpisahan yang dah dijangka..

Assalamualaikum.. Salam 1 Malaysia.. Salam Hari Jumaat... Salam Sejahtera..

Pejam celik pejam celik dah hampir 2tahun CH keja kat opis nie.. Arini plak merupakan ari terakhir CH bekerja kt opis ni utk tahun 2011.. macammacam perkara yang CH belajar drpd opis ni, antaranya belajar mengenal hati budi org, hafal semua kod bayaran dsb..

Sebenarnya CH rasa syukur sgt bila dpt pindah ke opis ni.. sekurangkurangnya CH dh x stress sgt gan customer luar.. ada org kata keja GOMEN ni mana penah stress.. kalau x penah stress cuba tgok statistik org yg ada darah tinggi kebanyakkan semua keja GOMEN.. (x sure, tp kawan yg keja spital gtau).. jauh di sudut hati cemburu dgn kawankawan yg keja private sebab semua mereka dpt, bonus berbulanbulan, kenaikan gaji mengikut prestasi, siapa yg bg performance bagus, bos pun suka.. kalau keja GOMEN, huh! semua nk ikut ckp SENIOR.. SENIOR plak jenis tak leh terima perubahan (x semuanya lah..) kita ckp de je yg nk dibangkangnya.. ingat kite ni B**** ke?? ada hati gan perasaan gak.. tp xpelah, adat hidup keja berkumpulan, kenalah saling bantu membantu dan mengalah.. BERSABAR ITU LEBIH BAIK KAN?? ^__^

Sepanjang 2011 ni, Alhamdulillah, byk pencapaian yg CH telah capai.. ada yg termasuk dlm target, ada gak yg tak.. tp tu semua rezeki ALLAH bg.. so, CH terima dgn hati yg terbuka, mgkin ALLAH ada bg CH rezki di tmpt len, cuma CH x pasan jerk.. sbb CH penah dgr satu ceramah kat TV3, ustaz tu ckp yg ble kita x dpt pe yg kite nk, x bermakna ALLAH x sayang kita.. cuma ALLAH nk kita jd manusia yg lebih bersyukur je.. sbb tu ALLAH bg dgn cre len.. sbg cth, mgkin ALLAH x bg kita menang peraduan, tp ALLAH bg ahli keluarga kita naik pangkat.. mulamula kita akan rasa sedey, tp kalau kita bersuyukur, kita akan nampak rahmat dan nikmat yg ALLAH nk kita kongsi dgn org lain.. siapa tau bila kita tiada sikap irihati, ALLAH beri kita ganjaran dgn menang hadiah yg lebih besar nilainya.. TIADA SIAPA TAU KUASA-NYA..

macam jugak bila kite bercinta.. semua org harapkan yg terbaik dlm hubungan.. seperti CH juga.. sentiasa harapkan yg terbaik dlm hubungan CH dgn kawankawan, keluarga, tunang dan orang di sekliling.. tp siapalah kita nutk menentukan semuanya.. kita hanya mampu merancang, tp ALLAH yg menentukannya.. lebih baik kita berdoa agar sentiasa dikuatkan iman utk menempuhi segala dugaan dan rintangan yg diterima.. Insya-ALLAH..

So, sebagai penutup tahun 2011 ni, CH nk share resolusi CH utk tahun 2012.. kebanyakkanya adalah utk diri sendiri, diikuti dengan keluarga dan insan tersayang..

Menjadi isteri yang baik, solehah dan dikasihi suami
# tahun 2012 CH dh masuk 25tahun.. usia yg CH target utk jd suri di hatinya.. kami mmg dh lama merancang, dan harap tahun ni dapatlah kiranya hajat kami tu ditunaikan oleh-NYA.. Amin..

Menang lebih banyak dalam contest
# sebenarnya tahun 2011 adalah tahun yg paling banyak CH menang dlm contest, especially dlm SMS CONTEST. cuma CH xde kamera atau tablet utk update tiap ari, CH pakai PC opis je sbb tu jarang update..

Daftar online bisnes kat SSM
# kami dh rancang nk daftar online bisnes kami kat SSM.. utk bg kepercayaan lebih pd customer dgn bisnes kami

Simpanan utk masa depan
# CH nk mulakan semula saving tuk masa depan.. terutamanya bila ada anak nti, macammacam nk beli.. huhu..

Melancong + honeymoon
# CH dh psang niat kalau CH kawen sebelum hujung taun 2012, CH nak hadiahkan pd bakal suami CH hadiah percutian ke destinasi yg dia suka.. mungkin kami akan ke luar negara.. hehe.. doakan kami..

Bekerja dengan lebih beretika, berdisiplin, komited, telus dan istiqamah!
# tahun 2012 adalah tahun yg mencabar bg CH kerana peralihan zaman remaja ke zaman dewasa.. hehe.. takotnya!! hope dapat atasi semua rintangan yg mendatang dgn baik..

Berubah demi kebaikan
# mungkin akan terus bertudung.. tp, semua tu perlu dilakukan secara perlahan-lahan.. insya-ALLAH.. Doakan saya..

em.. oklah.. cukuplah tu je yg CH bole kongsi dgn rakanrakan semua.. hope semuanya dapat dicapai dgn jayanya.. amin.. seperti yg kita semua tahu, setiap pertemuan akan di akhiri dgn perpisahan.. sama ada secara hakiki atau sementara.. jadi, sementara kita masih hidup ini kita perbaikilah diri kita sebelum terlambat.. utk peralihan tahun ni adalah satu PERPISAHAN YANG DAH DIJANGKA oleh semua org.. cuma kita sudah sedia atau belum utk mengahdapinya.. apapun yg berlaku, bersedialah kita dan redhalah dgn semua yg bakal dan sedang kita hadapi.. smoga ALLAH merahmati dan membantu kita salam merealisasikan impian dan harapan kita semua.. insya-ALLAH..

semoga bertemu lagi di lain masa..
terima kasih pd yg sudi laungkan masa utk membaca..
saya cuma saya yang belajar utk jadi terbaik seperti org lain,
bukan belajar utk jd orang lain..


nota tangan : terima kasih yg sudi membaca entry yg pjg lebar +pape nie.. hehe..

!!Jom Tambah Pendapatan!!