kbba9

DUIT MODAL

Monday, January 16, 2012

:: Petua :: Kurangkan Jerawat

Ha!! Jerawat?? Argghhh.. TIDAK!!!!

pernah ke anda menghadapi situasi seperti  di atas?? Jika pernah apakah yg anda semua lakukan.. tak tahu?? Okeyh, xpe.. CH ada petua yg nak share gan korang semua..

Bahan-bahan :
# asam jawa
# sedikit air.. (ikut suka anda, jika x suka pekat boleh letak air banyak sikit)
# bedak sejuk (kalau yg buat sendiri lagi bagus, kalau x beli je yg kat Mydin tu, hehe)

Cara-caranya :
# campurkan semua bahan-bahan di atas mengikut kesusaian, jika anda mahukan ianya pekat, kurangkan air..
# setelah sebati, sapukan ke muka sehingga kering..
# bilas dengan air suam, diikuti dengan air biasa.. (kalau basoh dengan air sejuk dulu nanti x bersih)
# amalkan setiap hari atau sekurang-kurangnya 2 minggu sekali.. insya-ALLAH jerawat akan berkurangan dan lama-kelamaan akan hilang.

Petua lain :
@ banyakkan minum air suam, diharuskan setiap kali minum air suam tu kita berselawat ke  atas nabi sebanyak 3x, itu lebih berkat
-  Ironinya badan kita memerlukan air yang secukupnya untuk melancarkan perjalanan darah, so, bila darah kotor xde, maka xdelah jerawat.
@ kurangkan makanan segera, cth MCD, KFC etc
@ tidur secukupnya
@ cuci muka sebelum tidur, dan berwuduk
     - air sembahyang adalah sebaik-baik pencuci muka
@ sentiasa berfikiran positif dan ceria selalu!

Okey, dah tau semua?? Apalagi.. silalah cuba ye kawankawan..

Selamat Mencuba!!!

Nak tau petua lain untuk hilangkan jerawat? jom KLIK SINI



Nota kepala : Petua ni CH amal sendiri dari zaman sekolah rendah lagi.. sbb muka CH ni suka sangat tumbuh jerawat, tp jerawat kt muka CH ni jenis dtg dan pergi.. huhu..

5 comments:

[PCL] said...

salam singgah dan kenal di sini.

... lebih kurang jg cara/petua dari mywife...zaman jerawat sy dah berlalu...sebagai panduan utk anak remaja yg mahu/masih nk dengar nasiht dan petua org2 lama.Terima kasih berkongsi.

Chubby Hanna said...

salam kenal.. sama-sama.. saya memang amalkan smpai skang..

intanurulfateha said...

hai.. kite mmg ade frenster dulu tp dah delete. hehehe :p add lah kite kat fb :-)

facebook.com/intanurulfateha

Chubby Hanna said...

intan, betul lah tu.. huhu..

Yatie Awang said...

Alhamdulillah...setakat ini belum ada masalah macam tu lagi

!!Jom Tambah Pendapatan!!

DUIT SHOPPING