kbba9

! Raya Sale !

Monday, January 16, 2012

:: Petua :: Kurangkan Jerawat

Ha!! Jerawat?? Argghhh.. TIDAK!!!!

pernah ke anda menghadapi situasi seperti  di atas?? Jika pernah apakah yg anda semua lakukan.. tak tahu?? Okeyh, xpe.. CH ada petua yg nak share gan korang semua..

Bahan-bahan :
# asam jawa
# sedikit air.. (ikut suka anda, jika x suka pekat boleh letak air banyak sikit)
# bedak sejuk (kalau yg buat sendiri lagi bagus, kalau x beli je yg kat Mydin tu, hehe)

Cara-caranya :
# campurkan semua bahan-bahan di atas mengikut kesusaian, jika anda mahukan ianya pekat, kurangkan air..
# setelah sebati, sapukan ke muka sehingga kering..
# bilas dengan air suam, diikuti dengan air biasa.. (kalau basoh dengan air sejuk dulu nanti x bersih)
# amalkan setiap hari atau sekurang-kurangnya 2 minggu sekali.. insya-ALLAH jerawat akan berkurangan dan lama-kelamaan akan hilang.

Petua lain :
@ banyakkan minum air suam, diharuskan setiap kali minum air suam tu kita berselawat ke  atas nabi sebanyak 3x, itu lebih berkat
-  Ironinya badan kita memerlukan air yang secukupnya untuk melancarkan perjalanan darah, so, bila darah kotor xde, maka xdelah jerawat.
@ kurangkan makanan segera, cth MCD, KFC etc
@ tidur secukupnya
@ cuci muka sebelum tidur, dan berwuduk
     - air sembahyang adalah sebaik-baik pencuci muka
@ sentiasa berfikiran positif dan ceria selalu!

Okey, dah tau semua?? Apalagi.. silalah cuba ye kawankawan..

Selamat Mencuba!!!

Nak tau petua lain untuk hilangkan jerawat? jom KLIK SINI



Nota kepala : Petua ni CH amal sendiri dari zaman sekolah rendah lagi.. sbb muka CH ni suka sangat tumbuh jerawat, tp jerawat kt muka CH ni jenis dtg dan pergi.. huhu..

Keja Time Bosan :)

(Harap maaf, entri bergambar dan dialog saja)

PART 1 : QISTINA & FARHAN

Dak Tina & Farhan

Sebenarnya tengah berebut mainan ni.. Sempat pose lg dakdak ni..

Farhan : Nak lah..
Tina : Kakak punya..
(sempat control cun sampai nampak gg)

Farhan : comel tak abg?
Tina : nak teta...

walaupun masih berebut, namun Tina sempat lg bg pose yg terbaik

Farhan : malaslah nk layan akak, men HP mak ude lg besh..

Farhan : cam ne nk tekan ni, x kuar lampu pun..

Tina masih juga merajuk sebab dia nk gak HP tu..

Sekian.

PART 2 : TEH-O SUAM & BIHUN SUP

Abg : Teh O pun nk amek gambar ke? x bosan ke?
Ayg : em, x.. abg x bosan ke minum teh o ariari? :)

Ayg : Sedapnya bihun sup ni.. Jemput makan..
Abg : em, ayg mmg suka order "benda" ni kalau kt kopitiam ni.
Ayg : "benda"?? em..
Abg : ............

Ayg : Abg..
Abg : Yer..
Ayg : .........
(dalam hati : muka lelaki bila ditegur cara bawak keta dia x betul)

Sekian.

PART 3 : JAMUAN OPIS 1/2012

popia basah

kuih wajib ada kalau aku attend mesyuarat opisku, hahah!

aku suka gile tembikai merah!!

ha.. nasi lemak terbaik tuk permulaan jamuan mesyuarat opisku

Sekian.

- T.A.M.A.T -

nota kepala : gambar x cantik sbb x kai DSLR.. Maybe oneday.. Amin..

!!Jom Tambah Pendapatan!!