kbba9

! Raya Sale !

Tuesday, June 05, 2012

Finally....

Aku n kamu akhirnya bersatu... ;) i'm falling in love with u since the first time we met! Cannot left u even in just one second.. Ohh.. U drivd me crazy.. Lalalalaalaa...

posted from Bloggeroid

# 2 Mutiara Kata


Assalamualaikum..

 “Bukti yang paling jelas tentang ketajaman akal fikiran seseorang ialah apabila ia dapat menyatakan apa yang ia mahu dengan secara ringkas.”

Busy VS Lapar


Hurm.. pas balik kursus ni, berlambak tahap menara Petronas keja me kat opis nih.. adui.. memacam nak buat, nak piker lagi.. lalalalalala.. waaaaa… sape nk tolong me wat keja sume ni?2 haishh.. sampaikan sek lek lambat jer nk siapkan sume keja ni.. xpela, ni la tempat me crik rezeki..

ABC Spesel + N.Goreng Hot Plate = S.E.D.A.P!
Lalaallala.. lalallaa… lalala…
Aku cinta.. aku rindu… walau berjauhan ku tahu hatimu..
Lalalalalala… lalalallala…
Wah, senang hatinampak mak jemah?? Keja kau dah siap ker??
Huh! Statement membunuh emosi pepetang yg indah ni.
Me sebenarnya ngah pening gan keja yg setinggi menara KLCC tuh! Dh byk piker n menaip bt me rasa
L
A
P
A
R
Hahaha.. memang lapo giler nih! tetibe teringat menu mse me g Langkawi taun.. memang terliur tahap ibu mengandung lak.. oppss!!


ABC spesel for my lil sis, cikong panas for me, nyum2


Nasi Goreng Hot Plate

GLUP!!erkk..
Apapun, keja kena siapkan dulu, mse berjalan.. jap lagi nak g dating gan encik tunang… yiihhaaayabedabedu..
Terima kasih sebab sudi baca..



nota kepala.. Ya ALLAH.. asek makan jer aku nih!


# 1 Mutiara Kata


Assalamualaikum.. 

“Ambillah waktu untuk berfikir, itu adalah sumber kekuatan. Ambillah waktu untuk bermain, itu adalah rahsia dari masa muda yang abadi. Ambillah waktu untuk berdoa, itu adalah sumber ketenangan. Ambillah waktu untuk belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan. Ambillah waktu untuk dicintai dan dicintai, itu adalah hak istimewa yang diberikan Tuhan. Ambillah waktu untuk bersahabat, itu adalah jalan menuju kebahagiaan. Ambillah waktu untuk tertawa, itu adalah muzik yang menggetarkan hati. Ambillah waktu untuk memberi, itu adalah membuat hidup terasa bererti. Ambillah waktu untuk bekerja, itu adalah nilai keberhasilan. Ambillah waktu untuk beramal, itu adalah kunci untuk menuju syurga.”

Jagalah “HARTA” Kamu || Khusus Untuk Wanita/Perempuan


Assalamualaikum.. 

Salam 15 Rejab 1433H.

Maruah adalah aset penting @ Harta yang perlu dipelihara bagi memastikan segala pekerjaan anda diredhai Allah S.W.T. Aurat juga merupakan maruah diri yang wajib dijaga.Islam sendiri menitik beratkan hal kesucian diri kepada wanita demi kebahagiaan abadi.

Allah SWT berfirman di dalam Al-Quran yang bermaksud, 

“Dan  katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan (kemaluan) mereka, dan janganlah mereka memperlihatkan hiasan tubuh mereka kecuali yang  zahir daripadanya, dan mereka hendaklah mereka menutup belahan leher baju mereka dengan tudung kepala mereka, dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melaikan kepada suami mereka..” (Surah An-Nur : Ayat 31)

Hurm, daripada Firman Allah di atas ni, kita sama2 lah sentiasa bersifat sederhana dalam berpakaian dan segala2nya.. Kita diminta supaya tidak berhias secara berlebihan sehingga menimbukan zina penglihatan kepada mereka yang bukan mahram dengan anda. Sesungguhnya iman yang tebal dan kuat yang dapat melindungi kita daripada perkara yang tidak elok.. 

Wallahu’alam bissawab.. 


nota kepala : me pun banyak dosa.. tak tau ntah bile akan terampun dosa2 ku..

!!Jom Tambah Pendapatan!!