kbba9

Thursday, October 17, 2013

mencari

mencari sesuatu yang x pasti.
mencari.
terus mencari.


terjumpa.
maka aku selamatkan ia.
dari terus hilang semula.

misi mencari ditamatkan.

sekian.

Thursday, September 26, 2013

KEPENTINGAN GLUTHATHIONE DALAM BADAN



KEPENTINGAN GLUTHATHIONE DALAM BADAN 

Perlindungan antioksidan
Glutathione juga dikenali sebagai 'master antioxidant' kerana ia bukan sahaja menghalang radikal bebas dalam tubuh badan kita malah ia mampu mengitar semula antioksidan lain, seperti Vitamin C dan E. Ia juga penting kepada setiap sel tubuh manusia, kerana cecair diluar sel-sel secara semulajadi juga mengandungi glutathione.

Detoksifikasi
Salah satu lagi fungsi glutathione, ia berperanan sebagai agen detoksifikasi di dalam tubuh badan kita. Ia mempunyai kebolehan unik untuk meneutral toksin organik, logam berat, pelarut dan racun perosak dan membantu badan mengeluarkan bahan ini melalui air kencing atau hempedu.

Meningkatkan Antibodi
Glutahione juga mampu meningkatkan kekebalan tubuh dengan meningkatkan imun sistem. Glutation dapat meningkat sistem imunisasi kerana sistem imunisasi badan kita bergantung kepada bekalan glutathione yang mencukupi.

Sumber Tenaga
Sumber utama tenaga yang dihasilkan dalam sel-sel kita berasal daripada struktur kecil yang dipanggil mitokondria . Mitokondria secara umum akan terbakar tanpa kehadiran glutatione . Jika anda mempunyai tahap glutathione tinggi, sel-sel anda akan mempunyai tenaga untuk melakukan apa yang mereka perlu lakukan, dan anda akan terus bertenaga sepanjang hari.

Pemutihan
Glutathione membantu mencerahkan kulit kita dengan mengurangkan pembentukan melanin. Melanin adalah pigmen gelap yang hadir di dalam kulit kita (yang dihasilkan oleh melanosit). Glutathione bertindak dengan menghalang enzim yang dipanggil tyrosine dalam badan kita. Enzim ini bertanggungjawab dalam menggeluarkan melanin. Dengan bertindak ke atas enzim ini, tahap melanin akan terjejas dan dengan itu membantu pencerahan kulit dan menambahkan keserian.

Anti-Penuaan
Glutathione diperlukan dalam pemecahan lemak oxidized dan dalam metabolisma karbohidrat. Jika glutathione dalam badan tidak mencukupi keperluan, sel akan cepat mati dan membuatkan sesetengah orang kelihatan lebih tua dari usia dan terdedah kepada toksin yang boleh menyebabkan kanser.

Membantu mendapatkan tidur yang berkualiti
Tidur yang berkualiti mampu memberikan kesan menakjubkan. Ia membantu meningkatkan kecekapan kerja seseorang, menggalakkan pemulihan tubuh, meningkatkan daya ingatan, penumpuan, daya kreatif serta kesejahteraan emosi. Glutahione juga membantu dalam mendapatkan tidur yang berkualiti.


TREENEA MIERABELLA mengandungi glutathione, santan kelapa, vitamin c dan collagen. Dapatkan MIERABELLA dengan harga RM 56 bagi setiap pembelian 2 kotak VCOA.


SMS/WHATSAPP : HANNA 016-7253014
email : amyhanna8187@gmail.com

Wednesday, September 18, 2013

Kebaikan Treenea Mierabella

TREENEA MIERABELLA- Hydrolysed and concentrate coconut milk protein with vitamin C (60 capsules)



Treenea MIERABELLA diperkayakan dengan vitamin C merupakan makanan tambahan kepada wanita dan lelaki yang mementingkan kesihatan dan kecantikan kulit. Keunikan produk bermula dari kandungan kolagen semula jadi yang tinggi dan ringkas, Ia diadun dengan bahan semula jadi bagi meningkatkan serapan yang berkali ganda.

Kebaikan Treenea MieraBella:

• Mengembalikan keanjalan dan membina sel kulit.
• Mengurangkan garis kedutan dan tanda penuaan pada kulit.
• Mengurangkan masalah jerawat dan jeragat serta mengurangkan parut
• Mampu bertindak sebagai anti-oksida dan anti-penuaan.
• Menjadikan kulit lebih gebu, cerah, halus dan licin secara sekata.
• Meningkatkan lagi sistem ketahanan bagi menghalang penyakit.
• Membantu menguatkan rambut, tulang, gigi dan sendi.
• Membantu dalam membekalkan tenaga segera.

Lagi info.

Treenea MIERABELLA protein yang diperkayakan dengan vitamin C merupakan makanan tambahan kepada wanita dan lelaki yang mementingkan kesihatan dan kecantikan kulit. Keunikan produk bermula dari kandungan kolagen semula jadi yang tinggi dan ringkas, Ia diadun dengan bahan semula jadi bagi meningkatkan serapan yang berkali ganda. MIERABELLA mempunyai pelbagai kelebihan dan manafaat seperti berikut.:

a. Treenea MIERABELLA mengandungi protein yang boleh meningkatkan keanjalan dan kekenyalan kulit dengan cara menyediakan asid amino seperti glysine, proline dan lysine yang perlu bagi pembentukkan kollagen . Pengambilan kollagen secara berterusan dapat mengurangkan garis kedutan pada kulit dan seterusnya wajah tampak muda.

b. Treenea MIERABELLA kaya dengan asid amino seperti cysteine, asid glutamic dan glysine yang merupakan bahan asas bagi pembentukkan glutathione. Kajian mendapati glutathione adalah ibu segala antioksidan yang bertindak melindungi tubuh badan manusia dari serangan radikal bebas . Glutathione juga dikenal pasti berkemampuan untuk menjadikan liang roma kulit lebih kecil, kulit lebih putih, gebu, cerah, halus dan licin.

c. Treenea MIERABELLA mengandungi vitamin C yang diperlukan bagi membantu mempercepatkan proses mendapatkan kulit idaman anda. Penyelidikan terkini mendapati pengambilan Vitamin C dalam dos yang tertentu telah membantu meningkatkan kandungan glutathione dalam badan. Selain dari itu vitamin C juga diperlukan sebagai kofactor dalam pembentukan kollagen.

d. Treenea MIERABELLA diperkayakan dengan phospholipids kelapa yang dipercayai dapat membantu meningkatkan proses penyerapan protein kedalam tubuh badan. Bahan aktif ini juga bertindak menghalang kehilangan kollagen daripada kulit dan secara tidak langsung melambatkan proses penuaan..

Produk ini akan lebih berkesan jika ia ambil bersama sama dengan segelas jus buah-buahan dan juga vco softgel.

Cara makan Treenea Miera Bella
Sehari boleh ambil 2-4 kapsul, 2 kali sehari sebelum makan. Lebih banyak kapsul yg diambil setiap hari lebih cepat nampak kesannya.

Harga Treenea Mierabella 


Harga adalah termasuk pos:

Harga Sekotak

RM 75 Semenanjung

RM 80 Sabah Sarawak


SMS / WHATSAPP : HANNA 016-7253014
Email : amyhanna8187@gmail.com

Sunday, September 15, 2013

MIERABELLA

MIERABELLA - Hydrolysed and concentrate coconut milk protein with vitamin C




MIERABELLA protein yang diperkayakan dengan vitamin C merupakan makanan tambahan kepada wanita dan lelaki yang mementingkan kesihatan dan kecantikan kulit. Keunikan produk bermula dari kandungan kolagen semula jadi yang tinggi dan ringkas, Ia diadun dengan bahan semula jadi bagi meningkatkan serapan yang berkali ganda. MIERABELLA mempunyai pelbagai kelebihan dan manafaat seperti berikut.:

a. MIERABELLA mengandungi protein yang boleh meningkatkan keanjalan dan kekenyalan kulit dengan cara menyediakan asid amino seperti glysine, proline dan lysine yang perlu bagi pembentukkan kollagen . Pengambilan kollagen secara berterusan dapat mengurangkan garis kedutan pada kulit dan seterusnya wajah tampak muda.

b. MIERABELLA kaya dengan asid amino seperti cysteine, asid glutamic dan glysine yang merupakan bahan asas bagi pembentukkan glutathione. Kajian mendapati glutathione adalah ibu segala antioksidan yang bertindak melindungi tubuh badan manusia dari serangan radikal bebas . Glutathione juga dikenal pasti berkemampuan untuk menjadikan liang roma kulit lebih kecil, kulit lebih putih, gebu, cerah, halus dan licin.

c. MIERABELLA mengandungi vitamin C yang diperlukan bagi membantu mempercepatkan proses mendapatkan kulit idaman anda. Penyelidikan terkini mendapati pengambilan Vitamin C dalam dos yang tertentu telah membantu meningkatkan kandungan glutathione dalam badan. Selain dari itu vitamin C juga diperlukan sebagai kofactor dalam pembentukan kollagen.

d. MIERABELLA diperkayakan dengan phospholipids kelapa yang dipercayai dapat membantu meningkatkan proses penyerapan protein kedalam tubuh badan. Bahan aktif ini juga bertindak menghalang kehilangan kollagen daripada kulit dan secara tidak langsung melambatkan proses penuaan..

Produk ini akan lebih berkesan jika ia ambil bersama sama dengan segelas jus buah-buahan.


SMS/WHATSAPP : HANNA 016-7253014
Email : amyhanna8187@gmail.com

Thursday, September 12, 2013

20 Manfaat Alfalfa Kepada Kesihatan


20 Manfaat Alfalfa Kepada Kesihatan

1. Merawat gangguan pencernaan
2. Mengawal kolestrol dalam darah
3. Menghapuskan kolestrol buruk 'LDL' dari tubuh
4. Mengurangkan risiko penyakit jantung dan strok
5. Bagus untuk pesakit diabetes kerana mengurangkan paras gula dalam darah
6. Mencegah edema - Pengumpulan air dalam badan
7. Mengurangkan simptom menopous
8. Merawat asthma dan lain-lain masalah pernafasan
9. Merawat masalah sembelit
10. Menyahkan toksik dalam tubuh
11. Mengurangkan kesakitan otot dan sendi
12. Meningkatkan sistem pertahanan tubuh
13. Membantu masalah penghadaman
14. Membantu memperbanyakkan susu ibu
15. Mengurangkan masalah pundi kencing
16. Mengurangkan masalah gastrik dan gangguan hati
17. Meningkatkan kesihatan prostat
18. Bertindak seperti kacip fatimah kepada wanita
19. Menghangatkan hubungan suami isteri
20. Membantu tingkatkan kesihatan lelaki


SMS / WHATSAPP : HANNA 016-7253014
Email : amyhanna8187@gmail.com

SANTAN BUKAN PENYEBAB KOLESTROL TINGGI!!



Selama ni kita selalu ditakut-takutkan tentang penggunaan santan kelapa dalam masakan. 

Nanti sakit jantung..!! Nanti kene strok..!! Nanti jadi gemok..!! Nanti..! Nanti..!! 

Hakikatnya, penyakit jantung, strok dan obesiti yang dihadapi kebanyakan orang adalah berpunca daripada unsur lain dalam makanan seperti marjerin, mentega, burger, kerepek dan makanan terproses yang lain. Juga daripada santan segera yang diubahsuai dengan minyak terhidrogen. Santan asli sebenarnya jauh lebih baik daripada susu cair yang kita gunakan dalam masakan. Perlu kita ingat bahawa, Allah mencipta sesuatu itu tidak sia-sia, semuanya untuk manfaat manusia.

Asid lemak di dalam santan adalah asid laurik, iaitu lemak yang sejenis dengan lemak yang banyak ditemui dalam susu ibu. Lemak ini sangat membantu dalam perkembangan otak dan menguatkan tulang. Selain itu, lemak di dalam santan terdiri daripada asid lemak rantaian sederhana (MCFA). Ia merupakan asid lemak perlu paling penting dalam membina dan mengekal sistem imun tubuh.

Santan membekalkan sumber nutrisi yang sangat baik bagi mereka yang sedang menjalani proses penurunan berat badan. Ini kerana MCFA cepat diasimilasi ke dalam tubuh. Maksudnya, asid lemak ini tidak menjadi lemak di dalam tubuh sebagaimana yang berlaku kepada asid lemak rantaian panjang di dalam susu lembu.

ANTARA KEBAIKAN SANTAN KELAPA ASLI:
*Merupakan sumber nutrisi untuk memberi tenaga segera kepada tubuh.
*Menyokong penyembuhan dan pembaikan tisu.
*Baik untuk kesihatan gigi dan mulut.
*Membantu menghindarkan penyakit hati.
*Membantu menghindarkan obesiti dan masalah berat badan.
*Baik untuk kesihatan kulit dan rambut.
*Memperbaiki penghadaman dan penyerapan nutrisi lain termasuk vitamin, mineral dan asid amino.

Wednesday, August 21, 2013

Mungkin Aku.. Tapi Aku..

Mungkin aku x secantik dia..
Tapi aku tahu, kecantikan x kekal selamanya..
Mungkin aku x sekurus dia..
Tapi aku gemuk sbb kau minta aku temankan kau makan..
Mungkin kulitku x sehalusnya..
Tapi kulit aku kasar sbb simpan duit untuk hadiah kau..
Mungkin aku x sebaik dia..
Tapi aku x jahat nk runtuhkan rumahtangga orang..
Mungkin aku x mengghairahkan kau lagi..
Tapi aku mengandungkan anak kau..
Mungkin dia teman masa sepi..
Tapi aku setia sampai mati..
Mungkin kau seronok dengan dunia it ni..
Tapi aku sunyi sbb dh x dipeduli.. 
Mungkin kau bosan jaga aku yang sakit..
Tapi aku berjaga bila kau demam..
Mungkin kau selalu rasa sakit hati..
Tapi sekali aku sakit hati, x hilang sampai mati..
Mungkin ini yang kau mahu..
Tapi aku.. X mampu nk begitu saja berlalu..
Mungkin kau serik dengan aku..
Tapi aku.. Doa yang terbaik untuk kamu..

Andai... :(


Aku pasrah andai ini takdirnya.. 
Aku redha andai ini mahunya..
Aku sumpah hati aku benar2 terluka..
Aku gagah pertahankan semuanya..
Aku penat untuk menghadapinya..
Aku kalah andai dia memilihnya.. 
Aku berserah pada yang Maha Esa..
Kerana aku tahu dia PERANCANG yang terbaik untuk semua hambaNya.. — feeling down.

Friday, August 16, 2013

Bila mak cik cleaner baca paper..

Salam Jumaat.. 


Kekadang aku nak tegur dia..
Tapi aku takut dia kecik hati..
Dia dh hajah tau.. 
Tapi dia suka baca paper time keja..
Bukan itu yang aku pertikaikan..
Tapi tiap kali dia baca, dia akan ulas..
Tang dia ulas tu yg aku xtahan..
HAish... Makcik.. Makcik..
Jgn ulas depan aku ok???!
X suka tau.. Sbb makcik tanya saya soalan yg saya tak tau..
Sbb saya blum baca pun paper tu.. 
Sekian. Kbai

Nota kepala : aku cuma tegur je.. 

KESAN JANGKA PANJANG PENGAMBILAN MINYAK KELAPA DARA PADA TUBUH


> Mengurangkan kadar kolestrol
 – ia sendiri tidak mengandungi kolesterol. Oleh itu ia adalah alternatif terbaik bagi minyak-minyak lain yang mengandungi kandungan kolesterol yang tinggi 

> Mengawal kencing manis
 - pankrease lebih efisien mengeluarkan insulin sementara sel bekerja lebih cekap mengambil gula darah keperluannya. 

>Mengatasi masalah penyakit degeneratif dan masalah usia umur lanjut 

- anti oksida semulajadi dalam minyak kelapa dara adalah penghambat pembentukan radikal bebas .

> Tidak meningkatkan paras kelekitan platelet dalam darah
– mengatasi pembentukan plak pada pembuluh darah yang menjadi anatara faktor punca serangan jantung.

>Tubuh lebih tahan serangan penyakit kerana 

- memiliki agen anti virus, anti bakteria, anti fungus dan anti protozoa.

>Mendapatkan kembali keanjalan, kelembutan kulit

 – ia mempercepat pergantian sel-sel kulit yang mati dengan sel yang baru, selain melindungi dari sinaran ultra violet.

>Pertumbuhan rambut lebih baik dan kelemumur akan hilang

 – sel rambut akan mendapat tenaga dan zat yang mencukupi untuk pertumbuhan maksima.

>Terhindar dari gejala alahan

– minyak kelapa dara bertindak sebagai agen anti histamine.

> Mengelakkan risiko sakit kanser

 – minyak kelapa dara memusnahkan sebarang kehadiran organisma pathogen. Dengan itu sel darah putih mampu bertindak secara maksima memusnahkan sel kanser, kerana ia tidak terbeban menghadapi organisma pathogen.

> Keadaan berdengkur akan hilang

– kerana saluran pernafasan dan anak tekak akan kembali anjal dan elastik hasil kewujudan sel-sel baru padanya.

NAK ORDER?? RM40.00
JOM SMS / WHATSAPP : 
HANNA 016-7253014

Thursday, August 15, 2013

Bila suami tuntut hadiah besday :(

Assalamualaikum..

Apa khabar semua?? em, arini dah genap seminggu aku selsema x baik2.. :( nasib baik hubby aku dah sihat sikit.. Alhamdulillah.. cuma selsema gak.. lau x aku yg bertambah sakit nanti.. apapun, Alhamdulillah.. aku masih larat nak datang kerja.. nak buat kerja dan yang paling penting nak masak *atleast untuk diri sendiri*

berbalik kepada tajuk entri aku tu.. aku ni nak ngadu share sikit.. pasal hubby aku.. tiap2 tahun aku selalu belikan dia hadiah dan x pernah miss.. tapi ntah kenapa plak.. tahun ni, tahun pertama sebagai isteri aku x blikan dia.. bukan pasal aku lupa.. tapi.. pasal dia lama sgt nak short listedkan hadiah pe yg dia nak tahun ni.. "abg tak tahu nak mintak apa" "abg rasa mcm abg dah ada semuanya" "nanti abg bgtahu" "alah, ayg kan suka suprise abg, ayg msti tahu abg nak apa.."

masalahnya tahun ni semua mood tu xde.. aku x berminat nak tanya, x berminat nak buat suprise and so on.. mungkinkah sebab aku mengandung?? atau sebab aku.... issshhh.. nauzubillah.. aku cuma rasa mcm semua yg dia nak atau baru terfikir aku dah belikan dia.. so, mcm xde lagi nk bg.. tu je.. tapi tu lah.. dia tetap nak gak.. dan akhirnya dia bgtau mse dh nak dekat raya.. nak raya ko tau tak??? RAYA!!!!

aku ni kalau nak raya mulalah kepala otak aku ligat berfikir mana nak cari wet lebih tuk baju raya, duit raya, semua serba serbi utk raya.. dah tu bila dia ckp pasal hadiah tu aku jadi marah.. :( marah sebab aku dah gunan duit hadiah tu utk persiapan aku.. iyer.. iyer.. salah aku.. tapi aku ingat dia serius xnk hadiah tu sebelum raya.. rupanya dia dah ada shortlisted tu.. dgn niat nk suprise balik kat aku.. watde... haisshh.. ameklah.. kan ko balik kena suprise sbb duit tu dh melayang ke kuih raya aku.. huhu..

em.. sayang.. sayang.. baru jap tadi dia msj aku gtau yg dia nk hadiah tu gak sebagai besday gift dia yg ke 32 tahun.. sebab dia dah bertahun impikan nk benda tuh.. apa benda ntah aku pun xtau.. dia suh aku blikan jugak!!! dan ko tau berapa harga dia?? RM2OO!!! Ohhhmakkkkkooo!!! terkezut mak baca sms dia nokss.. aku diam jap.. x reply smbil pike mana nk carik duit.. then alku ckp tggu gaji.. dia kata ok.. fuhhh!!! lega... :)

sebenarnya aku bkn xde duit sgt, cuma sejak preggy ni, aku agak berkira sikit.. lau bab makan xpe.. aku x kisah, tp lau bab benda yg lain ni aku mmg lah rasa mcm membazir je tau.. tapi dia x paham.. dia cuma kata, baby ni tanggungjawab dia termasuklah aku ni pun tanggungjawab dia.. oowwhh.. so sweetttt!!! sayang hubby!!! muahh!!! sbb tu dia beriya nk aku hadiahkan dia "benda" tu.. sbb dia kata duit aku tu dia xnk usik cuma utk besday gift dia je.. hahaha.. kekadang suwweett laki aku nih,., kekadang geram aku tgok dia.. uwweekk!!

hahaha.. tengoklah minggu depan nanti pas gaji mcm mana.. adakah dia berjaya memujuk hati aku untuk beli "benda" alah tu atau aku akan gantikan yg lain.. kuang2.. sian dia.. *seb bek dia x pnah baca blog aku* hehe.. oklah kawan2.. aku nak g tdo jap pastu nak mkan.. sambil2 carik idea mana nak dapat duit lebih.. Shaklee aku x berjalan lagi nih.. :( doakan aku yer..

oklah, till we meet at the next entry.. see u soon.. insyaAllah.. :)

nota kepala : aku bukan nak bukak pekung sendiri.. cuma nak luahkan isi hati..

Wednesday, August 14, 2013

Hari Raya Aidil Fitri 2013 #Part 2

Assalamualaikum..

Nak upload gambar raya yg x berapa nk ada.. :) mcm yg aku ckp psl ni kat entri lepas (xleh ltak link sbb pkai hp).. Yg aku xde byk gambar.. So korang tgoklah pe yg ada je ea.. Hehe..


Gambar ni paling aku suka.. Tukang amek gambar ni adalah Amy a.k.a my hubby.. Walaupun x lengkap sorang lg adik beradik aku tp oklah.. Anak2 buah penambah seri, disamping perut bulat aku tuh.. Huhu.. Tambah2 lg amek berkat keta org.. Mudah2an kami berpeluang memiliki kereta itu satu ari nanti.. InsyaAllah.. Amin.. :)

        Picca first dak tina yg muncung..

     Picca last dak tina masih muncung

Hehe.. Aku xtau n x pham nape dak tina anak sedara kesayangan aku nih xnk senyum bila aku yg amek gambar depa.. Penat mama dia n mak ngah dia buat iklan gigi.. Tp dia dok muncung masam mencuka aiihhh.. X pham akak dik!! 

Ada lagi satu gambar aku cilok dr fb angah aku.. Haha.. 

Ni gambaq depa satu keluarga.. Dak biha ni manis sungguh senyuman dia.. Geram btol aku tau..

Papepun, nilah kami sekeluarga.. Cuma taun ni xde amek gambar ramai2.. Xtau nape.. Semua mcm kelam kabut.. Huhu.. Xpelah.. InsyaAllah Raya Haji nanti bole amek gmbar ramai2 plak.. Amin..

Ok lah.. Hingga bertemu di entri akan datang.. InsyaAllah.. 

Nota kepala : best gak update pakai hp ni cuma x sebest pakai pc.. :)

Hari Raya Aidil Fitri 2013 #Part 1

Bismillahirrahmanirrahim.. 

Assalamualaikum.. 
Amacam kawan2 raya taun ni?? best x? dh start keja lom? atau Dh bes mood raya tu?? Huhuhu.. 
     Posing dulu sebelum beraya :D

Sebenarnya aku dh start keja dh.. Walaupun x puas raya lagi.. Tp disebabkan tuntutan kerja ku gagahkan jua.. Hahaktuii!! Sebenarnya cuti aku dh x byk.. Tggl bpe ari je lg.. Nk save utk emergency pas bersalin nanti.. Chewahhh!! InsyaAllah.. Aku hanya merancang.. Allah yg tau mne yg terbaik utk aku.. :)

So, dikesempatan ini aku nk share tentang raya aku utk tahun 2013 ni.. Huhu.. Yelah, aku ni kan jarang update.. Atleast dptlah pnuhkan entri aku nih.. Ngehngeh.. So let's straight to the point.. 

Raya taun ni raya FIRST bg aku.. 
1. First raya yg aku xde buka puasa gan family aku kt kg :(
2. First puasa n raya sbg isteri + ummi sekali :) Alhamdulillah..
3. First time buat kuih raya sorang2 *pitamss* :) #demi keluarga n suamiku..#
4. First time raya tanpa adik kesayanganku si tombam cheah hukhuk :(
5. First time raya aku cuma beli sepasang  je baju kurung ready made.. #yg tempah ada 4, hahaha#
6. First time raya aku blikan suami aku ready made je baju raya.. Selalunya aku tempah sekali gan aku.. *malas*
7. First time raya aku sampai Benut, Pontian (kg abah aku) pukul 5 lbih.. #org Melaka pun dh smpai dulu# :(
8. First time aku tgok laki aku bg mama abah dia n mak abah aku wet raya :) #tp aku xde :( #
9. First time aku cuti raya lama tp x pegi beraya #sadness part#
10. First time aku raya xde banyak gambar raya.. Sbb camerawomen aku tuh dok balik.. :(

Oklah, cukuplah setakat 10 je my FIRST raya tuh.. Nti2 me stori lagi.. Peyot pun dh start berkeroncong nih.. Baby dh lapa.. Huhu.. 

Nota kepala : lepas puasa ni aku lg cepat lapar lah.. Xtau nape.. :)

Tuesday, August 06, 2013

Cerita Ramadhan #27

Assalamualaikum..
Alhamdulillah.. Sedar x sedar dh msuk akhir Ramadhan bg 1434H pd taun ni.. Hurm.. Cepatnya mse berlalu.. Begitu juga keadaan aku.. Sedar x sedar hampir 4 bln dh usia kandungan aku.. Alhamdulillah.. Rse sungguh indah dunia.. 
Arini (semalam) utk memberi penghargaan kpd aku.. Amy bg aku sesuatu yg buat aku happy.. Alhamdulillah.. Dia blikan aku iphone 4s.. Walaupun bkn duit Amy spenuhnya tp aku x kisah sbb aku mmg dh lama nk pakai iphone 4s ni.. Dh mmg rezeki aku utk pakai yg second je.. Xpelah.. Aku bersyukur.. Condition pun ok lg.. Bkn ok je malah superb!! Amy kata dia x smpai hati nk tgok aku downgrade hp.. Lalalala... 
Xpelah, aku happy asal dia happy.. Aku ikutkan jelah.. Dh nama pun suami kan???? Hehe.. Dia suka tgok aku pakai iphone ni.. Dia kata nampak lah gaya sikit.. Sebenarnya aku mmg dh xnk beli2 hp lagi, sbb nk fokus pd baby n pantang nti.. Tp nk buat cmne.. Dh Amy kata beli je, maka aku terpaksalah meng-let-go samsung galaxy s2 aku tu.. Kebetulan plak arini (5/8/13) genap 1tahun 2bln aku pkai S2 tu.. "Dh patot jual dah.." Amy n si Sammy ckp..
Sammy tu kalau aku dtg kdai dia msti ada je ku nk bli tau.. Tu yg malas g kedai dia.. Dia msti paksa2 aku bli hp kt kdai dia.. Hahaha!! Padahal aku yg x kuat iman.. Uuweeekkk!!! Tp service kt kdai Sammy ni mmg tiptop.. Sape2 kt JB nk bli hp aku bole bawak g kedai dia.. Hehe.. Kompem korang x nyesal punya.. TRUST ME!!! 
Em.. Patot hujung2 raya ni cite psl persiapan raya, tp aku plak sibuk cite psl handphone.. Huhu.. Xpe.. Nti aku stori mori lg ea.. Dun worry.. Aku de byk stori nk story.. Kehkehkeh.. 

Till the next entry :)

Nota kepala : aku nk cite pasal raya lah..

Tuesday, July 30, 2013

Multi Level Marketing Menurut Shariah

  • INI ADALAH SALAH SATU SEBAB SAYA MEMILIH SHAKLEE SEBAGAI SIDE INCOME. 

    1. Produk MLM ini mestilah dibeli dengan tujuan yang sebenarnya (seperti produk yang benar-benar bermanfaat dan dibangunkan dengan serius seperti ubat-ubatan berkualiti, unik dan lainnya). Justeru, produk MLM yang kabur kualiti dan kegunaannya tidaklah dibenarkan kerana ia hanyalah bertujuan untuk mengabui dalam undang-undang dan hukum Shariah, ia tiadalah halal di sisi Shariah. Justeru, kekuatan MLM itu ialah kepada produknya yang bermutu dan bukan kepada objektif jangka pendek mengumpul dana (modal).

    2. Produknya bukan emas dan perak yang boleh dijual beli secara tangguh. Ini kerana penjualan barangan emas secara tangguh adalah Riba jenis Nasiah.

    3. Komisyen yang diberikan kepada ahli untuk setiap penjual dan ahli bawahannya mestilah jelas. Tiada komisyen tanpa usaha, ini bermakna orang atas hanya berhak mendapat komisyen dari ahli bawahan yang dibantunya sahaja.

    4. Keuntungan dan komisyen bukan berdasarkan ‘kepala' atau ahli yang ditaja, tetapi adalah berdasarkan nilai produk yang berjaya di jualnya. Ini diperlukan bagi membuktikan ia menumpukan kepada perniagaan penjualan produk dan perkhidmatan dan bukannya permainan wang (money game).

    5. Tidak diwajibkan bagi si ahli membuat belian sendiri dalam jumlah tertentu bagi memperolehi komsiyen dari orang bawahannya. Ini kerana dibimbangi ia mirip paksaan belian. Namun jika syarikat meletakkan syarat JUALAN MINIMA untuk memperolehi komisyen kumpulan dan sebagainya,  ia mungkin dibenarkan dengan syarat ia dibuat atas asas ju'alah. Untuk itu, syarat dan rukun jua'alah mestilah dipastikan sempurna.

    6. Setiap ‘upline' atau orang di sebelah atas mestilah menaruh usaha atas jualan orang bawahannya, seperti mengadakan perjumpaan taklimat, motivasi dan teknik berkempen secara terancang seperti sebuah syarikat yang pelbagai ahlinya. Ia perlu bagi melayakkannya menerima komisyen itu dari sudut Shariah, jika tidak adalah dibimbangi ia akan terjerumus kepada keraguan ‘syubhah'. Ini kerana konsep niaga dalam Islam tidak membenarkan suatu keuntungan dari sesuatu perniagaan yang diperolehi tanpa usaha. Justeru, sedikit usaha perlu dicurahkan bagi menjadi sebab haknya ke atas komisyen. Perlu diingat, kebanyakan ahli di kaki yang 10 ke bawah, mungkin tidak mengenalinya lantaran ia dilantik oleh orang bawahannya yang kesembilan. Jika tidak, apakah haknya untuk mendapat komisyen yang demikian berangkai dan begitu jauh ?.

    7. Tidak menggunakan skim piramid iaitu skim siapa masuk dulu akan untung selamanya.Manakala hak mereka yang masuk kemudian akan berkurangan. Justeru, plan pemasaran mestilah memberikan hak kepada semua, malah orang bawahan mampu mendapat keuntungan lebih dari orang atasannya, apabila ia mampu menjual dengan lebih hebat.

    8. Mempersembahkan system komisyen dan bonus yang telus dan boleh difahami dan dipantau oleh ahli dengan jelas. Ia bagi mengelakkan segala jenis penipuan.

    9. Menstruktur plan pemasaran di anatara ahli dan orang bawahannya secara musyarakah iaitu perkonsgian untung dan rugi berdasarkan modal masing-masing dengan nisbah pembahagian keuntungan yang ditetapkan di peringkat awal lagi.

    sumber:

Sunday, July 14, 2013

Ramadhan #5

Alhamdulillah.. 
Ramadhan kelima dah kita.. Ada yg ponteng puasa x? Harap2 xde lah yer.. Yang sakit atau uzur syar'ie tu xpelah.. Dimaafkan.. Ehehe..
Kalau diperhatikan di laman sosial terutamanya muka buku.. Rata-rata skng ni ramai dah update pasal persiapan raya kan? Yelah.. Setahun sekali kan? Sebab tu beriya nk membeli yer dak? Aku pun x terkecuali.. Cuma tahun ni aku kurang sikit eksited nak raya.. Xtau nape.. Nak kata sebab mengandung, x juga.. Ntahlah.. Mgkin baru hari kelima gaknya.. 
Aku harap masuk setengah bulan puasa nanti aku de la semangat sikit nk raya.. Sian kat hubby n baby dlm perut ni bila ummi dia x semangat.. Kuih pun x buat atau beli lagi.. 
Mgkin inilah Ramadhan yg terakhir?? 
Siapa tahu kan?? 
Semua itu ditetapkan oleh ug Maha Kuasa.. Kita sebagai hambaNya hendaklah sentiasa bersedia dlm apa jua keadaan.. Betul x?
Oklah.. Jom kita siap2 utk solat tarawikh.. Semoga mendapat lebih banyak pahala dan keberkatan dr Allah.. 
InsyaAllah.. :)

Nota kepala : berbuat baiklah kita sesama manusia atau makhluk Allah yg lain dan perbanyakkanlah amal ibadat bukan hanya di Bulan Ramadhan.. :)

Just Give A Reason - Pink

Right from the startYou were a thiefYou stole my heartAnd I your willing victimI let you see the parts of meThat weren't all that prettyAnd with every touch you fixed them
Now you've been talking in your sleep, oh, ohThings you never say to me, oh, ohTell me that you've had enoughOf our love, our love
Just give me a reasonJust a little bit's enoughJust a second we're not broken just bentAnd we can learn to love againIt's in the starsIt's been written in the scars on our heartsWe're not broken just bentAnd we can learn to love again
I'm sorry I don't understandWhere all of this is coming fromI thought that we were fine(Oh, we had everything)Your head is running wild againMy dear we still have everythin'And it's all in your mind(Yeah, but this is happenin')
You've been havin' real bad dreams, oh, ohYou used to lie so close to me, oh, ohThere's nothing more than empty sheetsBetween our love, our loveOh, our love, our love
Just give me a reason[ From: http://www.metrolyrics.com/just-give-me-a-reason-lyrics-pink.html ]Just a little bit's enoughJust a second we're not broken just bentAnd we can learn to love againI never stoppedYou're still written in the scars on my heartYou're not broken just bentAnd we can learn to love again
Oh, tear ducts and rustI'll fix it for usWe're collecting dustBut our love's enoughYou're holding it inYou're pouring a drinkNo nothing is as bad as it seemsWe'll come clean
Just give me a reasonJust a little bit's enoughJust a second we're not broken just bentAnd we can learn to love againIt's in the starsIt's been written in the scars on our heartsThat we're not broken just bentAnd we can learn to love again
Just give me a reasonJust a little bit's enoughJust a second we're not broken just bentAnd we can learn to love againIt's in the starsIt's been written in the scars on our heartsThat we're not broken just bentAnd we can learn to love again
Oh, we can learn to love againOh, we can learn to love againOh, oh, that we're not broken just bentAnd we can learn to love again

Kelebihan GLA Complex Shaklee


Asid lemak untuk wanita

Soalan: Saya telah mengamalkan pengambilan minyak evening primrose (EPO) sejak lebih daripada setahun yang lalu. Saya dapat rasai perubahan pada kelembapan kulit dan saya terfikir untuk diberikan kepada ibu. Apakah pengambilannya turut memberi kebaikan kepada ibu yang sudah berusia 52 tahun ?Jawapan:Kegunaan minyak evening primrose bukanlah sesuatu yang baru, malah secara tradisionalnya ia telah digunakan oleh masyarakat asli Amerika untuk menangani masalah kulit dan keseluruhan pokoknya direbus untuk masalah batuk, sakit kerongkong, artritis, lebam dan beberapa lagi. Pada kurun ke-20 ahli saintis Jerman mengetahui bahawa minyak daripada biji evening primrose boleh diekstrak. Hasil analisis mendapati bahawa minyaknya kaya dengan asid lemak perlu (EFAs), iaitu linoleik (LA) dan asid gamma-linolenik (GLA).
Kandungannya yang kaya dengan GLA ini semakin mendapat perhatian dan kajian tidak terhenti begitu sahaja, malah kini ia dikenali dan digunakan di seluruh dunia.Keajaiban dan kemujaraban kandungan minyak evening primrose ini mendapat pengiktirafan banyak pihak untuk menyokong kegunaannya ke atas beberapa masalah kesihatan termasuklah sindrom prahaid (PMS), artritis reumatoid, diabetik neuropati (masalah terjejasnya fungsi saraf akibat diabetes), ekzema, kesakitan payudara, alergi, menopos dan beberapa lagi. Ini menjadikan tumbuhan yang berasal dari Amerika Tengah ini semakin berkembang dan lebih dikenali.
Asid-asid lemak perlu (EFA) adalah kumpulan lemak politaktepu yang penting untuk fungsi tubuh. Asid lemak perlu merupakan komponen membran sel dan sel-sel saraf. Ia juga membantu mengekalkan intergriti membran-membran sel yang membenarkan nutrien-nutrien memasuki sel-sel dan penyingkiran bahan buangan. Asid-asid lemak ini juga menyumbang kepada kebendaliran membran sel untuk membolehkan komunikasi antara sel-sel berlaku.Bagi mereka yang mengalami sesetengah masalah kesihatan seperti diabetes, pengambilannya mungkin lebih diperlukan kerana penukaran linoleic acid kepada GLA menjadi lebih sukar dan perlahan. Ini penting kerana untuk membolehkan ia digunakan sepenuhnya oleh tubuh, ia perlu ditukar kepada GLA.Selain itu, faktor pemakanan dan gaya hidup juga boleh menjejaskan penukaran ini. Ini merangkumi makanan yang tinggi dengan lemak tepu, makanan proses, kolesterol, gula dan alkohol, stres dan peningkatan usia. Penukaran yang lemah ini boleh mengakibatkan paras prostaglandin yang lebih rendah.
Prostaglandin adalah bahan yang menyerupai hormon yang bertanggungjawab kepada beberapa fungsi tubuh, termasuklah dalam pengawalan tekanan darah, merehatkan salur darah untuk peredaran darah yang lebih baik, mencegah pembekuan darah, menghalang sintesis kolesterol, mengawal tindak balas hormon dalam sistem reproduktif dan juga mengawal paras insulin dan sebagainya.Pengambilan asid lemak melalui makanan harian adalah perlu memandangkan ia tidak boleh dihasilkan oleh tubuh. Sumber GLA daripada makanan agak terhad dan hanya boleh dijumpai dengan jumlah yang kecil dalam oat dan juga daging organ. Untuk memperolehi sejumlah GLA yang lebih tinggi atas alasan kesihatan tertentu, minyak yang diekstrak daripada biji bunga evening primrose, iaitu dalam bentuk suplemen merupakan alternatif yang lebih mudah dan menyenangkan.Dengan itu, jika diambil kira faktor-faktor seperti peningkatan usia, faktor kesihatan, pemakanan dan gaya hidup kini, pengambilan minyak evening primrose boleh memberi manfaat kepada wanita sama ada untuk alasan kesihatan mahupun kecantikan secara umum.

GLA (asid linolenik gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan. GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin - bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses-proses badan yangg normal. Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid-asid lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel.

Kelebihan GLA COmplex


  • Menggalakkan kesihatan semasa kitaran Haid
  • Menyokong sistem imun
  • Setiap kapsul Shaklee GLA Complex mengandungi asid-asid lemak utama daripada campuran minyak bunga matahari dan vitamin E, serta Shaklee Guard, iaitu sistem antioksidan semulajadi Shaklee yang eksklusif untuk memastikan keberkesanan penuh dan kesegarannya
  • Vitamin E membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriiti sel
Siapa yg perlukan GLA Complex:


 
~ Diabetes
~ Period tidak teratur
~ Mencantikkan kulit
** Boleh hubungi saya untuk cara pengambilan suplemen ini.



kredit to Master Mama Faiz 


PROMO : BULAN NI ADA PROMO GLA COMPLEX!

 
Puan Farhanah [Chubby Hanna]
Shaklee Independent Distributor [ID No : 905705]
016-7253014| amyhanna8187@gmail.com


!!Jom Tambah Pendapatan!!