kbba9

! Raya Sale !

Sunday, July 14, 2013

Ramadhan #5

Alhamdulillah.. 
Ramadhan kelima dah kita.. Ada yg ponteng puasa x? Harap2 xde lah yer.. Yang sakit atau uzur syar'ie tu xpelah.. Dimaafkan.. Ehehe..
Kalau diperhatikan di laman sosial terutamanya muka buku.. Rata-rata skng ni ramai dah update pasal persiapan raya kan? Yelah.. Setahun sekali kan? Sebab tu beriya nk membeli yer dak? Aku pun x terkecuali.. Cuma tahun ni aku kurang sikit eksited nak raya.. Xtau nape.. Nak kata sebab mengandung, x juga.. Ntahlah.. Mgkin baru hari kelima gaknya.. 
Aku harap masuk setengah bulan puasa nanti aku de la semangat sikit nk raya.. Sian kat hubby n baby dlm perut ni bila ummi dia x semangat.. Kuih pun x buat atau beli lagi.. 
Mgkin inilah Ramadhan yg terakhir?? 
Siapa tahu kan?? 
Semua itu ditetapkan oleh ug Maha Kuasa.. Kita sebagai hambaNya hendaklah sentiasa bersedia dlm apa jua keadaan.. Betul x?
Oklah.. Jom kita siap2 utk solat tarawikh.. Semoga mendapat lebih banyak pahala dan keberkatan dr Allah.. 
InsyaAllah.. :)

Nota kepala : berbuat baiklah kita sesama manusia atau makhluk Allah yg lain dan perbanyakkanlah amal ibadat bukan hanya di Bulan Ramadhan.. :)

No comments:

!!Jom Tambah Pendapatan!!