kbba9

DUIT MODAL

Thursday, July 24, 2014

Hanya Mampu Diam

Masih janggal..

Masih dangkal..

Masih di luar akal.. 

Masih tak boleh terima akal..


Masih mengharap..

Masih diharap..

Masih digarap..

Masih diperap..


TAK MAMPU LUAHKAN..

Tak mampu katakan..

Tak mampu suarakan..

Tak mampu ubahkan..


HANYA MAMPU DIAM


24 Julai 2014

Khamis

26 Ramadhan 1435H

Pasar Borong Pandan, Johor Bahru


Nak Raya Dah Ke??


Assalamualaikum.. 
macam baru semalam puasa kan? alih2 dah nak raya.. emm.. cepat sungguh masa berlalu.. aku pulak macam x de apa rasa nak beraya. yelah raya tahun ni adik kesayangan aku x balik raya gak, tu yg macam xde mood sgt.. baju raya pun baru sehelai.. BARU SEHELAI okey! syukurlah ada sehelai, dari org kat Palestin tu, xde baju raya pun tau. kuih raya?? lagi lah.. ALLAHURABBI..

apapun, korang kena syukur dengan apa yg korang ada sebab kalau korang tka bersyukur, Allah xakan bg korang lagi rezeki tu.. oleh itu, malam-malam terakhir Ramadhan ni kita bangun dan tadah tangan pada Allah agar dia tambah rezeki kita dan keluarg akita. agar kita boleh membantu lebih ramai orang yang sebangsa dan seagam kita. dan yg paling penting, kita kena berusaha menjadi kaya bukan utk kesenangan kita, tetapi utk kesenangan Agama kita.. In Shaa Allah, Allah akan makbulkan.. apa yg penting adalah niat kita. dan niatkita tu mestilah betol dan tepat. Istiqamah dalam niat dan pastikan tiada unsur riak supaya kita tidak mudah disangkal oleh org lain..

oklah, kau nak siap2 balik umah ni.. nak buat persiapan katanya. nanti aku upload lagi cerita2 yg best2.. buat masa ni, cerit ayg ada semuanya spntan dr kepala.. huhu..
selamat hari raya semua.. 

!!Jom Tambah Pendapatan!!

DUIT SHOPPING