kbba9

Monday, April 06, 2015

#Throwback : Pertama kali

Assalamualaikum ..

Emmm .. Ntah kenapa sejak - sejak nak bersalin anak kedua ni , banyak benda yang aku nak sangat " pandang belakang " .. terutama hal aku dengan si bujang aku si Arsyad tu .. ni antaranya lah .. masa ni pertama kali aku dengan Arsayd balik kampung berdua selepas habis pantang .. * macam jauh naa kampung tu , padahal Pontian je * masa ni , muka aku nampak suci lagi , sebab belum stress sangat nak bangon pagi .. bhahhaha .. anak pun belum pandai meragam sangat , yang dia tahu , masuk kereta je dia tidur , asal dia tidur je kereta jalan .. cuba sekarang ko tengok muka aku , kalau orang x kata macam Hantu Kak Limah tu x sah ooii ... dengan eye bag lagi * psfffttt *

selfie ciked !

besar betul mulut si bujang aku ni .. :)


Kalau korang nak tahu , masa tu memang kenangan lah , bayangkan , 
tengah aku syok - syok layan lagu sambil bawak kereta , si bujang tu bangon dari tidur dan menangis nak susu , aku  cuba tenangkan dia dengan bagi susu yang dalam botol tapi dia x nak , so apa yang aku buat ?? terpaksalah aku berhenti tepi jalan bagi signal kecemasan dan susukan dia ( masa tu belum campur susu ) .. aku terpaksa bagi dia susu sampai dia puas dan tidur balik , dalam keadaan hujan renyai , ku gagahi jua dengan doa tiada siapa yang akan berhenti untuk " menolong " yelah , sekarang kan banyak sangat orang yang " baik hati " Mr. A call pun aku x dapat nak angkat sebab x sampai .. lepas Arsyad dah tidur , aku teruskan perjalanan , dalam keadaan sebelah tangan sahaja yang pegang stereng dan sebelah lagi mengampu si bujang ni .. 

AllahuAkbar ! 
masa tu memang aku berserah semuanya pada Allah lah .. aku berdoa tak putus - putus agar aku sampai rumah dalam keadaan yang selamat .. Alhamdulillah , i did it ! dalam keadaan yang gementar dan ragu - ragu aku akhirnya berjaya juga untuk sampai ke rumah .. lepas sampai tu , aku nampak Mr. A dah ada depan pintu dan aku terus peluk dia beritahu aku takot dan nangis dalam pelukan dia ... hurmm .. 

demi abah yang merindukan cucu dan anak masa tu , aku balik juga sebab Mr . A outstation , kesian kan abah .. itu memang pengalaman yang aku tak akan lupa sampai bila - bila .. Alhamdulillah , sampai hari ini , kalau aku balik berdua dengan Arsyad tanpa Mr. A , aku dah tak risau lagi , sebab aku tahu ALLAH SENTIASA ADA !

No comments:

!!Jom Tambah Pendapatan!!