kbba9

DUIT MODAL

Sunday, August 30, 2015

Bisnesku : Testimoni Sidr Treratment Bar

Assalamualaikum


Izreen Azminda korang!





Jalan-Jalan Cari Makan | Burger Byte Johor Bahru

Entry ni dah lama dalam draft blog aku ni, memang lama. Sebab masa ni aku tengah sarat mengandungkan Akhmal. Sekarang baru lah rasa nak publish sebab aku tengah "bersihkan" draft yang merepek meraban dalam blog ni. Almaklumlah, sejak BERSIH 4.0 ni, semua orang nak update pasal tu. Tapi, sebab aku tak pergi, so, aku tak nak lah cerita. Yelah, setakat share benda yang viral tapi tak tahu hujung pangkal buat apa kan?

So, back to headline aku. Burger Byte Johor Bahru ni pada aku dan Amy tempat yang bukan utama kami akan pergi. Aku ulangi, aku dan Amy. Kalau korang tu aku tak tahu. Kenapa? Sebab tekak kami tak boleh masuk makanan kat sini. Okay fine, baru cuba dua menu, tapi dah tak boleh telan. Masa tu lah, tak tahu lah sekarang. Hehehe..

Sebenarnya, perkara yang paling buat kami tak akan datang lagi (dalam masa terdekat) ialah tentang tempat duduk. Masa kami datang, Arsyad tengah tidur, aku pula tengah sarat mengandung, so, kami pergilah ke tempat yang agak privacy belah belakang. Sebab tak ada sign "RESERVED" maka kami meluru ke arah meja tu. Yelah, makyong dah penat kot berjalan. Menapak agak jauh sebab kawasan situ memang tak ada parking. Baru nak duduk, ada staff dah bagi menu untuk order, kemudian, datang staff lain beritahu tempat tu dah ada yang tempah. Amy naik angin lah sebab aku dah duduk dia belum, sebab dia tengah cari kerusi baby untuk Arsyad.

menu

Tapi tak apalah, kami mengalah duduk bahagian depan kedai, aku okay je, Amy tu kalau bab tempat duduk ni dia memang over react sikit. So, lepas Amy pergi kaunter untuk order semua, kami tunggu lah makanan sampai. Agak lama lah kami tunggu, yelah kami dari pagi tak makan sebab nak makan kat situ. Makanan sampai pula tak seperti yang kami bayangkan dan tak seperti dalam menu. Huhuhu. 
Amy pula jenis kalau makan kat kedai mesti nak minum air dulu, tapi sampai makanan kami dah separuh air baru sampai. Bukan apa, makan western kan kering so kenalah ada air kan.. Dari segi makanan pada aku okaylah, tak delah aku nak kata superb sedap (tekak aku eh) sebab aku ni tak ada lah cerewet. Pada aku kesedapan sesuatu makanan tu subjektif. Harga pula, untuk aku dan Amy, tak setanding rasa. Sebab tu kami tak repeat balik kedai tu. Aku ni, jenis kalau aku suka, aku akan datang lagi walaupun mahal. Itu aku lah. Amy ikut aku je. Suami isteri katakan.. Hahahaha..

meja kami


mak buyong dan Arsyad

memandangkan post ni dah agak lama, maka aku pun dah lupa menu apa yang si Amy dan aku order.. hahahha..

Amy punya

CH punya

So far, kalau korang yang dah pernah cuba, bolehlah bagi review pula, Yelah, macamaku kata, lain orang lainb pendapat kan.. Kawan-kawan aku suka je pergi situ, aku tak tahu lah faktor aku mengandung masa tu atau apa. Apapun, jangan salahkan aku kalau korang pergi tapi tak sedap, Kalau tak sedap, kita sokong jelah orang kita berniaga. Kalau sedap beritahu mereka dengan datang berulang kali, itu cara kami lah. Siapa suka boleh lah follow!

Nota kepala : kualiti gambar tidak memuaskan. Maaf yer!



Bisnesku : Sidr Treratment Bar

Sidr Treatment Bar

SIDR Official ingin memberi peluang kepada rakyat MALAYSIA untuk menjana pendapatan  menjadi agen NEGERI di tempat anda. Ingin kami terangkan di sini SIDR tidak melantik STOKIS NEGERI ATAU STOKIS DAERAH sebab kita akan akan upgrade agen yang berjaya untuk ke peringkat STOKIS, Kita amalkan polisi pernigaan untuk sama-sama mendapat manafaat.
.
1.PENGEDAR NEGERI
•  Mesti mendaftar dengan HQ
•  Pendaftaran adalah PERCUMA.
•  terhad 20 agen untuk satu NEGERI untuk KAWAL harga & MEMUDAHKAN agen buat JUALAN
• Margin hampir 50% darpiada modal
• Modal SERENDAH RM350
• Boleh melantik Agen & Dropship anda sendiri
.
KELEBIHAN MENJADI EJEN
✔️ Pengiklanan daripada syarikat (HQ)
✔️ Margin KEUNTUNGAN 20% -50%
✔️ Mengikuti segala aktiviti syarikat
✔️ Hadiah PERCUTIAN  untuk TOP SALES
✔️ Nama, phone no, FB PAGE dan IG akan disenaraikan di page dan ig official HQ
✔️ Yang PASTI permintaan pasaran tinggi tetapi MASIH KEKURANGAN AGEN
✔️ Mendapat bimbingan sepenuhnya
✔️ Material pengiklanan online sentiasa diberi oleh kami
.
KEISTIMEWAAN
✔️ Permintaan tinggi ini kerana ramai agen-agen kami mampu mencapai income 200- 1000 sehari
✔️ Agen tidak perlu komited kuantiti order bulanan kerana kita yakin product SIDR senang dipasarkan dan KUALITI PRODUK HEBAT!!! dengan permintaan tinggi agen akan membuat pesanan baru sebelum msuk minggu ke 4
✔️ Tidak perlu bersaing kerana kerana harga runcit dikawal SEPENUHNYA oleh HQ, jadi tawaran ini TIDAK TERBUKA untuk pemborong

WASSAP 016-7253014 UTK KETERANGAN LANJUT

SIDR TREATMENT BAR :
- Sabun Pelbagai fungsi
- Untuk kegunaan luaran sahaja.
- SIDR treatment bar adalah formulasi unggul gabungan asli daun bidara, minyak zaitun dan pati  aromaterapi.
- SIDR treatment bar  merupakan sabun multifungsi  pertama di Malaysia yg menggunakan daun bidara(SIDR) yg terbukti berkesan untuk merawat masalah rambut gugur dan juga dapat menghilangkan masalah bau badan.
SIDR TREATMENT BAR
Sabun dari ramuan asli lagi suci -  Bidara, minyak zaiton, aromatherapy.
Sabun UNIK pelbagai fungsi. Dari kepala sampai ke kaki.
Selamat untuk kegunaan facial harian. Serius anda akan fefeeling muka bersih lagi suci☺
Boleh dijadikan SCRUB muka. Biarkan di muka semalaman. Anda pasti terkejut dengan hasilnya.
Sesuai sangat pada yang mengalami KEGUGURAN RAMBUT, KELEMUMUR.. Bau HAPAK kepala. WAJIB CUBA!
Ada BAU BADAN??? Sabun AJAIB NON CHEMICAL yang mampu hilangkan BAU BADAN
Malu tgk STRECHMARK di perut??? SIDR TREATMENT BAR laaaa jawabnya.
Kulit badan gatal miang disebabkan ECZEMA... Insyaallah kulit dapat dirawat dengan SIDR
Banyak sgt berjalan sampai pecah2 tumit??? Cantikan dengan SIDR! 
SABUN SIDR ini sesuai untuk semua peringkat umur daripada baby hinggalah ke warga emas. 

Anda jimat! Sihat!

BERMINAT??
Whatsapp saya :
016-7253014
Dan dapatkan SIDR TREATMENT BAR yg sungguh UNIK!!!❤❤❤

Bisnesku : Affiliate Amora

Pernahkah anda terfikir untuk memulakan perniagaan produk kecantikan dan kesihatan tetapi kekurangan modal dan kepakaran?
Tak mengapa. Jom sertai program affiliate Amora dan berpeluang menjana pendapatan sampingan setiap sebulan. Daftar sekarang melalui link berikut:
http://amora.my/?id=702
Apakah keistimewaan yang dibawakan oleh sistem affiliate Amora?:
1. Pendaftaran adalah percuma. Tiada sebarang yuran atau caj yang akan dikenakan.
2. Anda tidak perlu menyimpan sebarang stok.
3. Anda tidak perlu menguruskan order atau pembelian.
4. Anda hanya perlu berkongsi unik URL atau link yang disediakan ke semua laman media sosial anda seperti Facebook dan Twitter. Ataupun hanya dengan semudah melalui Whatsap dan bersedia untuk menerima komisen.
5. Anda berpeluang untuk menerima komisen sehingga 3% bagi setiap pembelian (bergantung kepada jenis produk) yang dilakukan oleh pelanggan yang di-referred oleh anda ke sistem kami.
6. Setiap referral akan di-tag ke akaun anda selama setahun. Anda akan mendapat komisen bagi setiap perbelanjaan mereka sepanjang tempoh tersebut!
Apa yang lebih menarik lagi?
1. Anda boleh meningkatkan lagi komisen anda dengan cara mengajak lebih ramai rakan-rakan anda untuk menjadi Affiliate Agent kami dengan menggunakan Unique URL atau link yang disediakan di ruangan dashboard akaun anda.
2. Contoh: Anda mengajak si A untuk menjadi agent. Maka anda akan mendapat komisen sehingga 2% (bergantung kepada jenis produk) sekiranya si A membawa pelanggan untuk membeli di Amora. Sekiranya si A mengajak si B menjadi agent, anda tidak akan memperoleh sebarang komisen sekiranya si B membawa pelanggan untuk membeli di Amora.
3. Pertandingan dan hadiah lumayan untuk Affiliate yang memberikan prestasi terbaik dari masa ke semasa.
Jangan tunggu lagi! Inilah peluang anda menambah pendapatan!
Terima kasih.

Ummi Yang Gagal

Akhir - akhir ni aku rasa aku ni macam ummi yang paling gagal dalam dunia. Sedih. Sebab apa? Ntahlah, sejak Arsyad dah mula nak pandai cakap dan Akhmal dah mula mengiring, aku rasa cepat stress. Kawan aku kata sindrom meroyan, hurm NAUZUBILLAH. Aku tak rasa pasal meroyan pun. Tapi aku rasa lebih kepada letih. Yelah, penat dengan kerja seharian, mana nak buat stok susu, nak layan anak, layan suami dan buat semua kerja rumah tu kan. Ya ALLAH, aku bukan merungut dan tak bersyukur tau! Sungguh! Aku bersyukur sangat sebab ALLAH pilih aku untuk rasai semua ni. Yelah, suami, anak-anak kan pinjaman ALLAH kepada manusia. Tapi, yelah, aku ni manusia biasa gak. Sama macam korang. Kadang tak terlepas daripada merungut. Aku rasa bukan aku sorang je kot. Ramai lagi yang rasa macam aku ni ha. Blurghh!

Arsyad pula semakin manja dan tantrum yang over the limit aku rasa. Yelah, tengah tidur lena siap pakej dengkur sebelah babah dia, dia boleh pula bangun sebab perasan aku tak ada. Hello, aku baring belakangkan dia je kot, yelah nak susukan adik dia si Akhmal kan. Ya Allah, stress tau! Tu belum lagi pakej dia berguling-guling kalau tak dapat sesuatu. Contohnya, Amy ni suka beli minyak rambut yang bekas dia too fancy sampai menarik perhatian si Arsyad. Then bila dia nampak Amy pakai time pagi nak pergi kerja mulalah dia melalak macam kena pukul. Ya Allah.. Hilang aura positif pagi tau!

Kalau aku bangun tengah malam nak buang air (tak kira lah besar ke kecik) kejap sekalipun, dia akan bangun dan meronta - ronta! Ntah kenapa pun aku tak tahu! 

Yang lagi buat aku stress, setiap kali aku tinggalkan dia dekat rumah MIL aku, dia mesti tak nak minum susu. Makan pun tak nak. Sedangkan dengan aku, molek je minum berbotol-botol. Makan nasi dengan kicap pun setengah pinggan habis. Hurm, Arsyad! MIL aku mula lah salahkan susu lah, risau dia kurus kering lah apa lah! Mana tak stress ooii.. Tapi aku rasa dia ni ikut faktor keturunan babah dia, sebab tu badan dia macam tu. Aku dulu sekolah okay je, tak adalah gemuk sangat! Bhhahhaaa!

Amyrul Arsyad

Sekarang, kalau pergi AEON Taman Universiti ke TESCO ke memana lah kalau ada permainan tu dia mesti nak naik. Dapat naik dua "kereta" jadilah, kalau tak menjerit-jerit.. Haisshhh.. Ini salah si Amy lah sebab ajar daripada dia pandai duduk tu! huhuhuhu..

Amyrul Akhmal

Adik, macam biasa. Lama sikit je dalam stroller, maka tidur jelah. senang kan jadi baby dan budak kecil ni. Tak payah fikir mana nak cari duit itu ini. Menangis je orang dah dukung, siap pakej dodoi sekali. Hhehee..

Apapun, aku harap anak-anak aku tak fikir yang aku ni Ummi yang benar-benara gagal. Bila aku mengadu dengan Amy, dia kata aku ni emosi lebih. Yelah, nak mengadu dengan siapa lagi kan? Nak lepaskan fasa membesarkan anak daripada 0-4 tahun ni orang kata memang mencabar! Jadi, bersedialah! In shaa Allah, kalau orang lain boleh, kenapa tidak aku??

Till then. 

bergeraklah (move on)

"sakit tau tak
bila apa yang kita nak buat orang lain dah buat
bila apa yang kita nak beli orang lain dah beli
bila apa yang kita jual orang lain dah jual
bila apa yang kita nak ada orang lain dah ada dulu"

itu namanya KAU SAKIT HATI
itu namanya KAU SAKIT JIWA

kau cemburu dengan aku
sebab aku punya dua "peneman"
sebab aku punya satu "kekasih"
sebab aku punya satu "kerjaya"
sebab aku punya dua "semangat"

bergeraklah.
maju ke depan.

undurlah.
kata-kata kau jika bisa.

aku maafkan.

kau aku dia dan mereka
semua pinjaman dari yang MAHA ESA.

esok aku mati
kau mati
dia mati
mereka mati

SEMUA MATI

YANG KEKAL CUMA ALLAH.

Bergeraklah.

Depan komputer pejabat
Waktu Rehat
1:46 tengahari
Ahad

!!Jom Tambah Pendapatan!!

DUIT SHOPPING