kbba9

DUIT MODAL

Sunday, December 06, 2015

Tunku Abdul Jalil, Tunku Laksamana Johor Mangkat (5/7/1990-5/12/2015)





Saat tiba nafas di ujung hela

Mata tinggi tak sanggup bicara
Mulut terkunci tanpa suara

Bila tiba saat berganti dunia

Alam yang sangat jauh berbeda
Siapkah kita menjawab semua
Pertanyaan

Bila nafas akhir berhenti sudah

Jatung hatipun tak berdaya
Hanya menangis tanpa suara

Mati tak bisa untuk kau hindari

Tak mungkin bisa engkau lari
Ajalmu pasti menghampiri

Mati tinggal menunggu saat nanti

Kemana kita bisa lari
Kita pastikan mengalami
Mati

Mati tak bisa untuk kau hindari

Tak mungkin bisa engkau lari
Ajalmu pasti menghampiri

Mati tinggal menunggu saat nanti

Kemana kita bisa lari
Kita pastikan mengalami
Mati



Hana telah di kejutkan berita kemangkatan Tunku Laksamana Johor malam semalam.

YAM Tunku Abdul Jalil ibni Sultan Ibrahim, Tunku Laksamana Johor telah mangkat pada jam 7.11pm semalam (5hb. Disember 2015) di hospital Sultanah Aminah, Johor Bahru, Johor.

Sembah takziah buat DYMM Sultan Johor, seluruh kerabat serta rakyat Johor di atas kemangkatan Tunku Laksamana Johor Tunku Abdul Jalil. 

إنا لله وإنا إليه راجعون    
اللهم غفرله وارحمه وعافه وعفو عنه

Al-Fatihah buat ruh Almarhum. 

Kekasih Ke Kesayangan?


Sehari kalau tak cium budak ni boleh jadi tak keruan. Bau masam susu campur peluh dia buat aku rasa sangat bahagia. Dia ni dah jadi macam "ganja" aku. Aku mesti kena peluk dia kuat-kuat dan cium dia laju-laju. Serius. Aku boleh hilang penat tengok dia. 
Dia ni dah macam kekasih aku nombor dua. Macam aku cakap, dah jadi ganja aku.
Kalau minta tolong dah boleh harap. 

Setakat kau suruh dia ambilkan pampers adik dia, ambilkan puting, letak baju kat bakul dan buang sampah dia dah expert sangat tau! Sampai kadang aku tak payah suruh, 
dia nampak aku mandikan adik dia, dia dah siap2 ambilkan pampers. 
Oh anak! Tolong jangan cepat sangat besar boleh tak? Hukhuk..

Sekarang ni aku perasan, sejak dia dah setahun sepuluh bulan ni, dia sangat-sangat manja! Kalah adik dia yg 7bulan tu. Ya Rabbi, kadang suhu marah aku sampai luar dari kawalan tau! Tapi aku tak boleh salahkan dia, sebab dia tak puas manja lagi dah ada adik. 
Kalau dia belum ada adik, aku rasa double triple manja dia. Hehe.. 
Tapi orang kata kalau dah besar okaylah nanti. Orang katalah. 
Betul ke tak, kita tunggu jelah nanti.

Apa yang pasti, aku memang tak boleh berpisah dengan ganja aku yang sorang ni. Bukan maksud tak sayang anak yang lain. Tapi dengan dia ni lain macam lah! 
Sebab aku tunggu bertahun-tahun nak kahwin dengan babah dia. 
Tunggu dia plak 5-6bulan lepas kahwin. Haish.. 
Memang hebat penangan si anak ni kan?



Kekasih ke kesayangan?

Ntah.

Korang plak camne?


Nota kaki : Arini dia genap 1 tahun 10 bulan ataupun

!!Jom Tambah Pendapatan!!

DUIT SHOPPING