kbba9

Friday, November 04, 2016

Kisah keropok

 

Bujang2 ni suka makan . 
Tapi nak carik yang sedap susah .
Sekali hadap satu balang ,
Makan mengadap nak berhenti payah .

Anak - anak KakNa suka sangat makan keropok ikan . Keropok ni keropok ikan tamban . Kalau nak lagi sedap ikan parang lah . 

Tapi masa beli keropok ni , mak cik kedai tu cakap ikan parang susah nak dapat sekarang tambahan pula harganya mahal . Maka , semakin ramai peniaga IKS tak mampu nak ambil ikan parang dalam kuantiti yang banyak .

Apapun , pada KakNa , dengan cara membeli barangan di tepi jalan ketika bercuti adalah cara untuk membantu peniaga kecil ini . Usaha KakNa mungkin nampak kecil , namun KakNa tahu itulah yang KakNa mampu . Sekurang - kurangnya bila KakNa membeli dapatlah mereka meneruskan hidup seharian mereka .

Korang pun kenalah bantu sama . Tak perlu beli banyak . Kalau lalu tepi jalan , singgahlah dan beli lah ikut keperluan . Mereka akan berterima kasih pada korang tau !
Yelah , dalam keadaan ekonomi sekarang kan , kalau kita tak membeli , macam mana ekonomi kita nak berkembang ? Betul tak ?

Selamat membeli ! Hehe !

#manatakgemuk 

!!Jom Tambah Pendapatan!!