kbba9

Friday, December 23, 2016

Sayang Dua Beradik

 

Assalamualaikum w.b.t.

Hai korang . Dah makan ke ? Pergi mana cuti panjang ni ? Mesti seronok kan ? Bagi yang ada anak sekolah mesti tengah sibuk lagi buat persiapan untuk anak - anak . KakNa ? Belum ada anak yang sekolah lagi . Hehe . 

Hari ni KakNa nak kongsi sikit tentang anak - anak KakNa , si Amyrul Arsyad dan Amyrul Akhmal . Yelah , anak lelaki kan . KakNa rasa sekarang baru KakNa faham kenapa Allah bagi pada KakNa anak lelaki dua orang . 

Semua orang tahu anak ini anugerah Allah , Allah bagi pinjam kejap je . Sama macam suami , pun pinjaman juga . Tapi , macam mana kita nak hargai apa yang dah dipinjamkan pada kita adalah bagaimana kita melayan dan menjaga amanah itu .

Dua beradik ni setiap hari , memang buat darah KakNa naik . Tapi , dalam masa yang sama , mereka juga pandai untuk memujuk KakNa agar sentiasa menyayangi mereka . Sampaikan kadang - kadang KakNa rasa menyesal sebab marah diorang . Hurrmm .

Korang tau , masa KakNa ambil gambar ni , Akhmal dan Arsyad tengah makan nasi . Arsyad nampak sangat tengah kemam nasi dalam mulut . Akhmal pula memang semua makanan yang masuk ke dalam mulut dia , dia telan sahaja . Kalau datang angin baik mereka , makan boleh bersuap - suap , boleh berguran senda . Tapi , kalau datang angin kus - kus dia , semua benda di depan mata akan dibalingnya . Lagi - lagi si adik , Akhmal . Haisshh . 

Tahun depan , si abang Arsyad dah nak masuk 3 tahun . Kejapnya masa ! Macam baru semalam je bersalinkan dia . Adik Akhmal pula nak masuk 2 tahun . How times flies ! Masing - masing nak tunjuk pada KakNa diri masing - masing punya kehebatan . Masing - masing nak tunjuk hero . Hehehe . Kadang - kadang KakNa gelakkan jela bila melihat gelagat mereka . Kadang - kadang boleh jadi singa juga . Kesian anak - anak , dahlah masa bersama tak banyak lepas tu asyik kena marah pula :(

Kalau Allah bagi pinjaman lagi pada KakNa , KakNa memang akan sambut dan terima dengan hati yang terbuka . Cukuplah pengalaman lalu , KakNa nak belajar menerima dan menghargai apa yang ada di depan mata selagi mampu . Biarlah kenangan yang lepas menjadi sandaran kehidupan yang akan datang . In shaa Allah .

Oklah , sampai sini sahaja . Lain kali KakNa sambung lagi . 

Assalamualaikum . ^_^


!!Jom Tambah Pendapatan!!