kbba9

! Raya Sale !

Thursday, June 15, 2017

Shopping baju raya anak -anak di Plaza Angsana

Assalamualaikum korang .

Fuhhh , arini KakNa nak share story sikit . Malam kelmarin ( 10 / 06 /2017 ) KakNa pergi lah ajak suami dan anak - anak shopping seluar jeans diorang kat Plaza Angsana . Fuhhh .. Ramai gila orang , almaklumlah , sebelum ni kami tak pernah pergi Plaza Angsana masa bulan Ramadhan . Sebab selalunya , bila beli baju raya anak - anak MIL dan FIL KakNa akan ikut sekali , tu yang selalu pergi sebulan sebelum puasa . Hehehe .

Sekarang diorang dah tak nak ikut sebab penat , kebetulan FIL kata tak nak terlepas tarawih , maka kami pergilah berempat sahaja . Memang mencabar bila shopping bersama anak - anak dalam keadaan orang ramai pulak tu . Beristighfar sahajalah KakNa dengan suami . Sungguh , serik nak bawak diorang lagi , bukan apa , si adik ni jenis tak takut orang , si abang tu okaylah lagi , boleh ajak berbincang .

Sabar jelah .


Hasil tangkapan

Dipendekkan cerita , pilih punya pilih , akhirnya KakNa pilih dua helai baju sedondon dan seluar jeans pendek untuk dua hero ni . Mr. Clerk kata , anak - anak tak sesuai pakai selaur panjang , lagipun rimas , so yang terbaik beli seluar pendek . Harga ? Aduii  , naik juling mata KakNa tengok harga seluar diorang tau .

Mujurlah baju KakNa dah beli masa Padini buat sales bulan April haritu . Cumanya , untuk si Akhmal tu , KakNa memang niat nak beli lagi sehelai dua . Yelah , si Akhmal ni badannya halus, tak boleh pakai baju saiz 1 - 2 tahun , walhal dia dah 2 tahun . Akhmal kena pakai baju saiz 18 - 24 bulan untuk bagi dia nampak kemas dan kacak . Wah , kacak gitu ! Yelah , Mr. Clark tu kan jenis bergaya , lain lah KakNa ni , dah macam mak lampir je .

Alhamdulillah , dah selesai beli baju anak - anak cuma kalau ada lebih nak lah jugak topup untuk diorang . Tengoklah macam mana nanti . Tapi , barang sekarang semua mahal , beli 2 helai baju dan seluar pun dah RM 150.50 , haisshh .. Dugaan , tak apalah , in shaa Allah , ada rezeki untuk anak - anak juga . 

Tak sangka plak beli dua barang je pun dapat sampul duit raya , hehe . Syukur , Alhamdulillah , jimat tak payah beli sampul duit raya . Tapi , duit raya tu kenalah beri jugak kan ? Tak kan nak bagi sampul kosong pada orang yang datang beraya kan ? Hehehe . Tak best lah plak . Apapun , memberi mengikut kemampuan , asalkan ikhlas . In shaa ALLAH , kemeriahan dan keberkatan Ramadhan dan Syawal akan dirasai .



  
Cantik tak sampul raya ni ?

Okaylah , lain kali KakNa sambung lagi ya ! Terima kasih sebab sudi baca :)

No comments:

!!Jom Tambah Pendapatan!!