kbba9

DUIT MODAL

Tuesday, July 25, 2017

Abah

 

Orang ni , aku sentiasa rindu .
Orang ni , aku sentiasa tak pernah lupa .

Dia pernah pukul aku , tapi bukan mendera .
Dia pernah marah aku , tapi bukan menyakitkan .

Dia sangat tabah .
Sesuai dengan ujian Allah beri .

Dia sangat tenang .
\Setenang air di lautan .

Dia sangat serius .
Sesuai dengan keadaan .

Aku belajar menjadi keras sepertinya .
Namun bukan keras hati .

Aku belajar menjadi tabah sepertinya .
Namun aku masih lemah .

Abah ,
Walaupun uda tak selalu di sisi abah , namun doa uda tak pernah kurang untuk abah .
Walaupun uda selalu menyakitkan hati abah , tapi uda tak pernah niat nak buat macam tu .

Abah .
Uda tak tahu nak tunjuk , 
tapi uda memang sayang pada abah .
Sayang sangat . 

Monday, July 24, 2017

35 weeks

Alhamdulillah.

Sekejap je masa berlalu , dah 35 minggu . Esok , KakNa akan jumpa doktor pakar O & G untuk pastikan boelh cuba untuk normal atau tak . Banyak yang ada dalam fikiran KakNa sampaikan ada perkara yang mengejutkan berlaku pagi tadi . Emm ..

You're 35 weeks pregnant!
Your baby doesn't have as much room to maneuver, but the frequency of his kicks should remain the same. In fact, you may even feel more movements as he gets stronger and has less room. (If you notice he's become less active, call your doctor or midwife.) Your baby's kidneys are fully developed and his liver can process some waste material. Most of his basic physical development is complete, and he'll spend the next few weeks packing on weight at a rate of about an ounce a day. The amount of amniotic fluid surrounding him is beginning to decrease now.

Ini KakNa dapat masa bukak email tadi daripada Baby Center .

Pagi tadi , bangun - bangun je tidur anak - anak semua minta perhatian KakNa . Yer , KakNa faham , sebagai Ummi , buruk mana pun kita , anak - anak pasti mahukan belaian daripada kita . Itu yang KakNa sedang alami . Anak - anak pun tak faham lagi , semuanya kecil lagi . Emm ..

Saturday, July 22, 2017

Penantian yang mendebarkan


Penantian yang paling mendebarkan. Semoga yang baik-baik sahaja.

Tak tahu, kenapa hari ni Ummi rasa sedih mengenangkan kamu anak. 
Kadang Ummi rasa macam tak kuat. Kadang Ummi rasa macam lemah sangat.
Ummi penat sayang. Penat nak jawab soalan orang. Penat nak "berlawan" dengan emosi. Tapi Ummi tahu, awak akan lahir dan hadir bawa 1001 rezeki buat kami.

Cepat keluar sayang. Abang-abang tunggu kamu. Ummi lagi lah, hadir kamu mengikut sangkaan Ummi. Target Ummi. Namun, apa jua, hanya Allah yang merestukannya. 

#kaknapreciousmoments #FarAmyBaby #EmosiDiHujungMinggu

Tuesday, July 18, 2017

34 Weeks


Alhamdulillah. 

Nurse baik. 
KakNa pun baik. 
Baby pun baik.

Syukur.

Cerita lain? Nanti sambung baca kat http://kaknajourney.blogspot.my/ eh? Tunggu KakNa karang dulu 😘

#kaknapreciousmoments #FarAmyBaby 

!!Jom Tambah Pendapatan!!

DUIT SHOPPING