kbba9

Monday, February 27, 2017

Mak.

 

Mak, gambar ni uda letak dekat opis sebab bila uda sedih uda terus nampak mak. 

Mak.
Uda rindu mak. Rindu sangat. Tak ada orang nak bebel bagi nasihat dekat uda.
Tak ada orang nak doakan uda mak. 

Mak.
Uda dah 2kali pantang mak tak ada. Orang kata uda tak sempurna mak. Doktor belah perut uda. Sakit mak.
Tapi tak sesakit rindu uda pada mak. 

Mak.
Mak kata uda kuat. Tapi kenapa uda asyik nangis mak? Kenapa?

Mak.
Muka uda tak macam mak pun. Tapi uda anak mak kan?
Orang cakap anak-anak uda pun tak ada muka uda. Tapi diorang anak uda kan mak?

Mak.
Dulu tiap malam mak cium uda sebelum tido kan mak. Sekarang anak-anak uda je cium uda mak. Uda nak cium mak.

Mak.
Mak mesti nak jumpa menantu dan cucu-cucu mak kan?

Mak.
Mak tahu tak?
Uda cemburu dengan orang lain mak.
Mak diorang masakkan diorang makanan kegemaran diorang.
Bila ngidam mak diorang masak mak.
Uda nak makan kari mak.
Uda nak makan tomyam mak.

Mak.
Malam ni datang dalam mimpi uda yer. 
Uda rindu nak peluk mak.
Tak ada orang nak peluk uda mak.

Tunggu uda kat syurga yer mak. 😢

27.02.2017
Isnin
11.18malam

Rezeki

Orang kata rezeki orang mengandung ni lain. Ada je rezekinya. Lagi orang dengki, lagi orang tak suka, lagi melimpah rezeki dia.

Eh. Eh.

Tak cakap plak tak ngandung tak ada rezeki luar biasa. 

Cuma nak ingatkan pada orang yang suka sound orang yang ngandung tiap tahun tu. 

Awak ke? 

Tak kan.

✌🏻

#KakNaBebel

!!Jom Tambah Pendapatan!!