JDT BLOGGER

Sunday, November 25, 2018

Pendaftaran Pra Sekolah Arsyad

25.11.2018

Alhamdulillah . 

Rasa macam baru semalam aku melahirkan si abang ni, rupanya dah nak masuk Pra Sekolah dah . Syukur Alhamdulillah .

Semua berjalan lancar, cuma pagi tu adik tak sihat, yelah baru balik Hospital kan, so aku kuarantinkan daripada Taska. Makanya En.Suami kena hantar ke rumah ibu mertua aku di Skudai.

Pagi tu, Guru Besar membuat ucapan dan aku dapat rasakan pilihan aku terhadap sekolah ini tidak salah dan in shaa Allah yang terbaik. Guru Besar pula Ketua Pengakap Johor dan aku memang sejak dari kecil dulu cemburukan akan budak Pengakap. Almaklumlah, masa aku sekolah dulu, almarhum mak aku suruh masuk Puteri Islam, hehe.

Cikgu dan Pembantu Taska pun peramah. Mereka menerangkan mengenai yuran dan baju yang perlu dibeli. Alhamdulillah, semuanya masih mampu lagi aku dan suami usahakan. Syukur.

Situasa Pra tu, pada aku, aku tak boleh bandingkan dengan Tadika swasta yang serba serbi mahal, tapi pada aku, cukuplah anak aku nak pergi sekolah dan belajar serta tak menangis itu pun dah gembira. Aku tak boleh mengharapkan lebih kepada budak umur 5 tahun. Sebab nanti aku akan kecewa.

Doakan Arsyad semangat sehingga akhir tahun 2019 ya !

:) 

!!Jom Tambah Pendapatan!!

DUIT SHOPPING