JDT BLOGGER

Friday, May 31, 2019

Rezeki Ramadan 1440H

Assalamualaikum semua.

Apa khabar? Aku, Alhamdulilah, bertambah sihat.

Aku nak kongsi kegembiraan dengan korang. Alhamdulillah, sejak jual Sobella ni kan, rezeki aku bertambah-tambah. Syukur. Niat aku nak bantu orang ramai dapat bibir yang cantik dan sihat dipermudahkan. Bukan apa, aku sendiri tak boleh pakai sembarangan Lipmatte. Pernah je aku cuba beberapa lipmatte jenama lain, namun hasil yang aku dapat? Tak MEMUASKAN. Bibir jadi kering dan tak sekata. Ada jugak yang menyebabkan bibir aku lebam dan mengelupas.

Sungguh, dengan Sobella ni aku ragu-ragu. Sehinggalah, Allah bukakan pintu hati aku untuk beli Sobella ni. Syukur, ya ALLAH. 

Sekarang, Sobella sedang menjadi bualan ramai, maka aku sebagai penjual mendapat tempiasnya, syukur. Semuanya Allah dah tulis. Semuanya! Syukur.

Nanti korang nak beli Sobella, boleh lah mesej aku ya.

Farhanah
016 725 3014

LIRIK LAGU BERSYUKUR SEADANYA – HAEL HUSAINI

Wahai semua insan
Takbir berkumandang akhir ramadhan
Siap sedia pulang ke desa menyambut raya
Wahai semua insan
Berjabat tangan bersama semua
Pinta ampun maaf pada mereka
Jernihkan sengketa
Hati gembira berjumpa semua
Sanak saudara pagi raya
Sedih terasa mengenang pada
Insan yang dulu kini tiada
Selamat hari raya
Selamat hari raya
Sambut sederhana biarlah bersyukur seadanya
Selamat hari raya
Selamat hari raya
Bahagiakan keluarga bersyukur seadanya
Wahai semua insan
Ingat ingat bila nak berbelanja
Sedikit tak apa berpada pada
Bersyukur nikmatnya
Hati gembira berjumpa semua
Sanak saudara pagi raya
Sedih terasa mengenang pada
Insan yang dulu kini tiada
Selamat hari raya
Selamat hari raya
Sambut sederhana biarlah bersyukur seadanya
Selamat hari raya
Selamat hari raya
Bahagiakan keluarga bersyukur seadanya
Selamat hari raya
Bersyukur seadanya
Selamat hari raya
Bersyukur seadanya
Selamat hari raya
Bersyukur seadanya
Selamat hari raya
Bersyukur seadanya
Selamat hari raya
Selamat hari raya
Sambut sederhana biarlah bersyukur seadanya
Selamat hari raya
Selamat hari raya
Selamat hari raya

Bahagiakan keluarga bersyukur seadanya
Bahagiakan keluarga bersyukur seadanya

p/s : aku dok terfikir, ini lagu raya ke teater. hehe, bujang-bujang aku suka plak tengok tu. huhu.

Thursday, May 30, 2019

Persiapan Raya Keluarga FarAmy #2 - Kuih Raya

Hai korang.

Tahun ni, pertama kali jugak aku tak ada mood nak buat kuih raya. Tapi, in shaa Allah, ada sesuatu untuk ibu mengandung. Sebab ibu mengandung dah mintak buat dari awal lagi, hehe. Apa dia? Nanti aku kongsikan.

Alhamdulillah, hari ni selesai semua hutang-hutang kuih raya yang tempah dengan orang. Beli untuk mertua dan abah je. Rumah aku? Adalah sebalang dua, kot-kot ada yang sudi nak datang ke rumah. Hehe. Apapun, Raya adalah masa untuk kita raparkan silaturrahim bukan untuk tengok kuih raya siapa paling banyak, ooopppsss..

Korang dah start cuti raya ke tu?

LIRIK LAGU SUMPAH - NAIM DANIEL

Jika harusku bersabar dengan segala derita
'Ku terima
Jika pahitnya terasa
Bagai dipenjara tanpa
Bicara 'ku rela
Cinta akan 'ku mengasihimu
Sehingga nadiku tiada lagi berlagu
Andai rembulan tidak lagi mampu bercahaya
Terangilah gelapku walau dalam gelita
Dengarkanlah aku
Jiwaku tulus untukmu
. . .
Jika harusku bersabar dengan segala derita
'Ku terima
Jika pahitnya terasa
Bagai dipenjara tanpa
Bicara 'ku rela
Cinta akan 'ku mengasihimu
Sehingga nadiku tiada lagi berlagu
Andai rembulan tidak lagi mampu bercahaya
Terangilah gelapku walau dalam gelita
Dengarkanlah aku
Jiwa 'ku tulus untukmu
'Ku harap kau mendengar apa yang
'Ku bisikan…

Saturday, May 25, 2019

Persiapan Raya Keluarga FarAmy #1 - Baju Raya

Assalamualaikum w.b.t.

Alhamdulillah, semalam gaji, hari ni kami bawa anak-anak pergi Mydin untuk beli baju raya diorang. Suka sangat mereka. Yelah kan, budak-budak apa diorang tahu, huhu. So, tahun ni, rezeki diorang thaun ni, semua saiz ada, so, memang pergi satu Mydin je. Tka macam tahun-tahun sudah.

Kenapa tak tempah?
Emm, sejak kahwin tak pernah tempah. Tak tahu kenapa.

Suami?
Awal-awal dia dah beli online dengan kedai JOHO. Teruja katanya JOHO keluarkan baju Melayu. Em, yelah abang.

Tapi, tahun ni, sampai ke sudah, aku masih tak ada baju raya. Untuk pertama kali selama 32 tahun hidup ni. Mood nak beli baju raya tak mai-mai. Huhu.

Kenapa? 
Hahahaha. Sebab aku tak yakin ada saiz aku dan sebenarnya aku tak ada mood raya.

Sorry, aku tak ada gambar nak kongsi, tengok nanti hari pertama raya. :)

Tuesday, May 21, 2019

Syahdu

Syahdu.

Dari pukul 4 pagi lagi.

Tengok HP.

Pap!

21.05.2019

Iya, kalau dia masih ada. Aku sanggup ambil cuti. Demi dia. Kalau dia ada, usianya baru menginjak 62 tahun.

Rindu.

Kapan rindu ini akan berpenghujung?

Mungkinkah malam tadi dia sedang melihat aku? Tapi aku tak bisa melihatnya. 

Kapan aku berpeluang memeluknya?

TIDAK BISA KAPAN PUN.

Pagi ni, aku menaip tanpa henti. Taip datang dari hati. Rindu aku padanya, sungguh aku rindu. Aku masih tidak mengerti saat dia meninggalkan aku. Aku masih butuh nasihat dan pelukannya. Yang tidak akan aku dapat daripada sesiapa pun.

TIDAK.

Doaku. Moga Allah beri kesempatan buat aku berjasa untuknya, melalui cara ku sendiri. 
Doaku. Moga rumahnya lebih lapang dan terang dan tidak dibebani oleh dosa-dosaku.
Doaku. Aku akan bertemu dengannya di syurga.
Doaku. Aku bisa bersemadi bersebelahan dengan dia.
Doaku. Aku tidak meninggalkan anak-anak ku saat mereka masih memerlukanku.

Kau tak akan tahu betapa rindu itu tak ada penghujungnya, sehingga kau berada di situ.

21.05.1957~04.10.1998
Almarhumah Nor Aini binti Sahat
Al-Fatihah

Monday, May 06, 2019

Salam Ramadan 1440H

Assalamualaikum w.b.t.

Sekejap je masa berlalu, Ramadan telah muncul kembali. Bersediakah kita? Adakah ini Ramadan Terakhir kita?

Semoga kita semua dapat menjalani ibadah Ramadan dengan baik tahun ini, aamiin.

!!Jom Tambah Pendapatan!!

DUIT SHOPPING