JDT BLOGGER

Saturday, June 15, 2019

Lirik Lagu : Rampas (Akim & Teh Majistret)

Air mata separuh mati yang ditahan
Diberhentikan lekuk kelopak
Dingin tubuh terkulai diam tak bernadi
Tangan bersaksi kita bergenggam

Rampas semua
Badanku belahlah dua
Ambil semuaku ada
Ikutkan sahaja hati
Atau apa yang kau rasa

Langkahpun lemah dalam susur pancaroba
Lekat di persimpangan dilema
Cuba keluar di jalan yang tak berarah
Tunggu serpihan bongkah cahaya

Putus segala
Hijab kau dan aku
Sampai nanti
Kita bertemu

Rampas semua
Badanku belahlah dua
Ambil semuaku ada
Ikutkan sahaja hati
Atau apa yang kau rasa


Sumber Lirik: http://www.1liriklagu.com/lirik-lagu-rampas-akim-the-majistret/

Wednesday, June 05, 2019

Selamat Hari Raya Aidil Fitri 2019 (1440H)

Assalamualaikum w.b.t.

Alhamdulillah, akhirnya dapat juga kita selesaikan kewajipan kita pada tahun ini, adakah kita masih berkesempatan untuk menunaikannya di tahun hadapan? Moga kita semua masih punyai kesempatan itu. Aamiin.

Okaylah, di kesempatan ini, aku nak ucapkan Selamt Menyambut Hari Raya Aidil Fitri, Maaf Zahir dan Batin buat semua yang sudi baca dan follow blog aku ni, moga korang semua akan merasai kenikmatan dan kebahagiaan di hari bahagia ini. Aamiin.

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, 
MAAF ZAHIR DAN BATIN
DARI KAMI ;
Farhana, Arsyad, Akhmal dan Amsyar


Tuesday, June 04, 2019

LIRIK LAGU DONDE - ANDI BERNADEE

Ke mana kau pergi
'Ku masih mencarimu
Ke mana kau hilang
(Um bae um bae)
Ke mana kau pergi
'Ku masih mencarimu
Ke mana kau hilang
(Um bae um bae)
Donde donde donde
Ta da da
Donde donde donde
Oh na na
Donde donde donde
Ta da da
(Um bae um bae)
Susah atau senang
Janji selamanya
Apa yang harus 'ku lakukan
Apa pun 'ku rela
'Ku masih mencarimu di sana di sini
Aku takkan membiar kamu sendiri
Mama tak pasti
Ayah tak pasti
NO
Bermula tiap hari
Dari hari ke minggu
Dari minggu ke bulan
Donde
Ke mana kau pergi
'Ku masih mencarimu
Ke mana kau hilang
(Um bae um bae)
Ke mana kau pergi
'Ku masih mencarimu
Kemana kau hilang
(Um bae um bae)
Donde donde donde
Ta da da
Donde donde donde
Oh na na
Donde donde donde
Ta da da
(Um bae um)
Aku cuba mengingat kembali
Segala salah silap
Setiap kali

P/S : Aku suka gila lagu ni, cute je macam artisnya, aucchhh!

Penjelasan

Assalamualaikum w.b.t.

Semalam, aku ada upload video dan gambar suasana di pejabat. Rupanya video itu menimbulkan banyak spekulasi oleh orang-orang yang tidak tahu hujung pangkal cerita. Huhu.

Okay, macam ni, aku bukan tak dapat cuti raya. Aku dapat je kot. Cuma video tu aku nak tunjuk keadaan aku setiap petang sorang-sorang. Setiap tahun, tanpa gagal. Kena plak nak dekat raya, masih sama. Tapi hari ni, masih ada rakan sekerja yang bekerja. Aku jadi macam janggal, sebab biasanya sehari sebelum raya tak ada orang kat pejabat ni, huhu.

Apapun, kita memang tak akan dapat memuaskan hati semua orang kan? 

So, bersangka baik jelah. Kbai.

Monday, June 03, 2019

Wishlist : Al-Quran

Assalamualaikum w.b.t.




Rezeki tidak pernah salah alamat. Rezeki kita semua Allah dah tetapkan, kita kena berusaha. Rezeki juga pelbagai bentuk.
.
Ahamdulillah. 
.
Lama dah saya impikan Al-Quran Tafsir berwarna begini, lengkap sama seperti dalam impian saya.
.
Bukan tidak mampu untuk beli, tapi saya hanya mahu orang mengahdiahkan kepada saya. Akhirnya, di hari mulia ni, Allah tunaikan.
.
Walaupun lambat, tapi cukup tepat pada masanya.
.
Alhamdulillah, kepada pewakaf Al-Quran ini, saya doakan, rezeki beliau berlipat kali ganda dan dipermudahkan urusan dunia dan akhirat. Bahagia dunia dan akhirat juga. Aamiin Ya Mujib.
.
Gembira tak terkata. Sesungguhnya kita bersangka baik dengan Allah. Hari-hari bayangkan yang indah-indah sahaja. In shaa Allah, tepat pada masanya Allah akan tunaikan. Aamiin.
.
#RezekiRamadan1440H #RezekiAkhirRamadan
#OrangMemberiKitaMerasa
#BuatBaikDibalasBaik
#PewakafRahsia
#KakNaWishlist 

Saturday, June 01, 2019

Welcome June!

Assalamualaikum semua.

Selamat datang Jun. 

Selamat datang bulan kelahiran suamiku.

Selamat datang kejayaan. 

Aamiin Ya Mujib. :)

!!Jom Tambah Pendapatan!!

DUIT SHOPPING