JDT BLOGGER

Friday, February 08, 2019

10 tahun setia di sini, 08.02.2010 - 08.02.2019

Assalamualaikum .

Hai korang . 

Hari ni aku nak share pasal 10 tahun setia kau di sini . Di tempat kerja aku , di tingkat yang sama , cuma cawangan yang berbeza . 3 tahun cawangan A , 6 tahun cawangan B . Alhamdulillah , itu saja aku boleh cakap . Aku memang dah lama mengharapkan untuk keluar daripada Jabatan ini , tapi dalam masa yang sama aku masih memikirkan tentang anak-anak aku . 

Mesti , iyalah . Aku kan ibu , hal anak mesti jadi keutamaan aku .

Ramai yang kata sebab aku ni kaki kipas sebab tu masih bertahan di cawangan B . Namun begitu , jika kau seorang kaki kipas , sepatutnya kerja aku lebih mudah , tapi nampaknya tugasan sehingga gred tinggi pun aku buat juga . Jadi , mana yang dimaksudkan istilah kaki kipas ? 

Apapun , aku bersyukur daripada anak dara , sampai anak tiga , aku telah berkhidmat di sini dan aku percaya bahawa ALLAH telah susun cantik perjalanan hidup aku . Aku tahu itu , apa yang aku perlu adalah SABAR dan REDHA .

gambar di lobi Jabatan ku :)

Doakan aku diberikan rezeki daripada cara yang lain , agar aku tidak terlalu memikirkan tentang isu untuk tukar cawangan atau jabatan .

Aku juga berharap agar mereka semua lebih menghargai aku kerana aku telah mengabdikan diri aku pada pekerjaan ini kerana ALLAH S.W.T.

Aku tahu , bukan mudah untuk aku melakukannya tanpa izin ALLAH . Semua yang berlaku ini , adalah kerana izin ALLAH juga . ALLAH lebih mengetahui apa yang terbaik buat aku dan keluargaku .

Semoga aku terus kuat demi suami dan anak - anakku . :)

!!Jom Tambah Pendapatan!!

DUIT SHOPPING