JDT BLOGGER

Sunday, March 31, 2019

Buat baik, dibalas baik

Assalamualaikum korang.

Harini aku nak share sikit pasal isu buat baik ni.

Dalam kehidupan aku, biasanya aku memang orang yang jenis suka tolong orang yang ada masalah atau pertolongan aku dan aku juga biasanya akan lebih mudha untuk bersimpati lah. Allah tu dah takdirkan aku ni sifatnya begitu, tapi, biasanya orang suk ambil kesempatan.

Tapi, baru-baru ni, aku dapat seorang budak intern dekat office aku so budka ni umur lebih kurang adik kesayangan aku iaitu 24 tahun. Budak ni selalu cakap aku baik dengan dia, kadang aku rasa macam aku ni tak layan dia, tapi dia masih cakap aku ni baik dengan dia.

Masa cuti sekolah hari tu, budak ni dia pergi bercuti di Langkawi, jadi dia belikan aku lah buah tangan yang mana dia dah bagitau aku awal (spesis tak leh rahsia, hahaha) aku rasa macam dihargai sangat dan aku rasa macam wow! tak sangka ada orang yang baru kenal aku (tak sampai 3 bulan) nak belikan aku buah tangan tau, siap pakej mak mertua dia sekali nak belanja aku coklat. hehe. seronok kan?

Alhamdulillah :)

Sebab tu aku selalu percaya, kalau aku buat baik dengan orang, Allah akan jumpakan aku dengan orang-orang yang baik dan sayang pada aku. Harapan aku semoga korang pun akan sentiasa jumpa orang yang baik-baik dalam hidup korang. Aaminn.

Okaylah korang, aku nak sambung buat kerja dulu ya. Assalamualaikum. 

!!Jom Tambah Pendapatan!!

DUIT SHOPPING