Thursday, January 30, 2020

KEBAIKAN SURAH AL-FATIHAH

Janji Allah Itu Pasti.
KEBAIKAN SURAH AL-FATIHAH
1 - AL-FATIHAH Baca 14 kali sebelum tidur : Suami dan anak-anak akan mengingati kita selalu
2 - AL-FATIHAH Baca 41 kali tiup dalam air dan minum serta buat air mandian : Melepas-kan rasa sakit dalaman
3 - AL-FATIHAH Baca 7 kali dan usap di kepala setiap pagi dan sekali sebelum tidur. Kepada orang berpenyakit mental
4 - AL-FATIHAH Baca 3 kali tiup dalam segelas air - minum dan baca sambil mengusap kawasan yang rasa sakit. Sakit yang keterlaluan
5 - AL-FATIHAH Baca 7 kali dan sapu ke atas kepala bayi yang suka menangis pada malam hari atau pada bila-bila masa
6 - AL-FATIHAH Baca 3 atau 7 kali, gunakan ibu jari dan tekan di langit-langit, (Mulut) kemudian sapu kepada tempat yang sakit. Luka berdarah, sengat lebah, jari terkepit di pintu
SUKA DIINGATKAN: BACALAH DALAM KEADAAN KHUSYUK, TAWAKAL KEPADA ALLAH DAN NIATLAH DENGAN JUJUR, INSYA-ALLAH IANYA MERUPAKAN PENAWAR YANG TERBAIK KEPADA SEMUA
Seseoarang kongsikan dengan aku, tak salah kita usaha, tapi semuanya ALLAH yang tentukan. Apapun, ALLAH jua sebaik-baik perancang dan penentu kehidupan manusia.

Wednesday, January 29, 2020

Wordless Wednesday 5/2020 : My Passion

Assalamualaikum w.b.t

Semua orang mesti ada minat masing-masing kan?

Budak wechat cakap Passion.

Kalau korang nak tengok passion aku, korang boleh klik FB aku Fana Hana. Korang akan nampak apa yang aku suka dan tak suka.

Sambil-sambil tu korang pun boleh cuci mata tau.

Okay, see you next post!

Tuesday, January 28, 2020

Titisan emas

bukan emas permata yg aku minta.
hanyalah titisan emas buat anak tercinta.
yang dulu aku gagal, kini aku masih tak putus asa.
biar lena ku hanya seketika, asal kenyang perut anakanda
daku dihina dicerca tidak mengapa, tetapi untuk mengaku kalah bukan itu caranya.

jika anak dan kerja saja pilihan yg ada,
anak dulu akan ku utama.
kau mungkin tak mengerti,
9 bulan yg ku bawa
dua belahan merobek jiwa,
parut yg akan kekal lama
selagi diri dimamah usia.
mohon mengerti apa yg ku rasa
aku cuma mahukan haknya.
bukan pula menjadi derhaka.
aku juga punya rasa
mana bisa berkongsi rasa
namun aku harus bersiap sedia
jika itu sudah takdirnya.
maafkan aku.
Ummi Amyrul Arsyad & Amyrul Akhmal
Atas Katil Menahan Rasa
28.01.2016
Khamis
22:40

Monday, January 27, 2020

Memories Lyrics - Maroon 5


Here's to the ones that we got
Cheers to the wish you were here but you're not
'Cause the drinks bring back all the memories
Of everything we've been through
Toast to the ones here today
Toast to the ones that we lost on the way
'Cause the drinks bring back all the memories
And the memories bring back, memories bring back you

There's a time that I remember
When I did not know no pain
When I believed in forever
And everything would stay the same
Now my heart feel like December
When somebody say your name
'Cause I can't reach out to call you
But I know I will one day, yeah

Everybody hurts sometimes
Everybody hurts someday, ay ay
But everything gon' be alright
Go on raise a glass and say, ay

Here's to the ones that we got
Cheers to the wish you were here but you're not
'Cause the drinks bring back all the memories
Of everything we've been through
Toast to the ones here today
Toast to the ones that we lost on the way
'Cause the drinks bring back all the memories
And the memories bring back, memories bring back you

Doo-doo, doo-doo-doo-doo
Doo-doo-doo-doo, doo-doo-doo-doo
Doo-doo-doo-doo, doo-doo-doo
Memories bring back, memories bring back you

There's a time that I remember
When I never felt so lost
When I felt that all the hatred
Was too powerful to stop (ooh, yeah)
Now my heart feel like an ember
And it's lighting up the dark
I'll carry these torches for ya
That you know I'll never drop, yeah

Everybody hurts sometimes
Everybody hurts someday, ay ay
But everything gon' be alright
Go on raise a glass and say, ay

Here's to the ones that we got (oh, oh)
Cheers to the wish you were here but you're not
'Cause the drinks bring back all the memories
Of everything we've been through (no, no)
Toast to the ones here today (ay)
Toast to the ones that we lost on the way
'Cause the drinks bring back all the memories (ay)
And the memories bring back, memories bring back you

Doo-doo, doo-doo-doo-doo
Doo-doo-doo-doo, doo-doo-doo-doo
Doo-doo-doo-doo, doo-doo-doo
Memories bring back, memories bring back you

Doo-doo, doo-doo-doo-doo
Doo-doo-doo-doo, doo-doo-doo-doo
Doo-doo-doo-doo, doo-doo-doo (ooh, yeah)
Memories bring back, memories bring back you

Yeah, yeah, yeah
Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, no, no
Memories bring back, memories bring back you

Sunday, January 26, 2020



Kita semua adalah ciptaan Allah paling sempurna.

Selamat pagi sahabat 🌺

Saturday, January 25, 2020

Wednesday, January 22, 2020

Wordless Wednesday 4/2020 : Hampir 6 tahun ....


Hampir 6 tahun dah usia jam ni. 
Hadiah hari lahir dan melahirkan hero pertama katanya. 
Hadiah dari suami pada tahun 2014.

Sebab masa tu aku memang tak ada jam. 
Alhamdulillah, elok sampai sekarang.

Agaknya, tahun 2020 ni apa yang aku akan dapat sebagai hadiah hari lahir ya?

Aku tak harap banyak, cukuplah suami belikan aku kasut sukan atau beg silang memandangkan aku lagi suka beg silang berbanding beg tangan. 
Hehehe.

Korang pula macam mana?

Beg silang atau beg tangan?


Wednesday, January 15, 2020

Wordless Wednesday 3/2020 : Jam Tangan Kanan Atau Kiri




Secara jujurnya Fana suka pakai jam di tangan kiri. 

Namun, ada juga pakai di tangan kanan.

 Awak pula macam mana?

Wednesday, January 08, 2020

Wordless Wednesday 2/2020 : Rambut panjang atau pendek?



Rambut panjang atau pendek?

Aku suka rambut pendek. 
Jujurnya suka rambut panjang, sebab dulu tak pakai tudung. 

Tapi, tuntutan agama lebih wajib jadi, aku lupakan hal rambut panjang. Dulu aku suka buat potongan rambut macma ni, tapi sekarang sejak anak tiga, kalau boleh nak botka kepala. Hehe. Korang pula macam mana?

Wednesday, January 01, 2020

Wordless Wednesday 1/2020 : Selamat Tahun Baru

Selamat Tahun Baru 2020

Semoga tahun ini lebih bermakna dan berbahagia di samping keluarga tercinta. Semoga anda semua dirahmati juga oleh Allah. Aamiin Ya Mujib.

!!Jom Tambah Pendapatan!!